altid D kanalen åben
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-03-01 16:20

Hejsa,,

bare for nyskerigheds skyld,, vil jeg lige høre

Efter at jeg endelig har fået lavet vores hjemlige ISDN/netværk
indstallation,,,

Og har nu både koblet et Omni.net LCD og et Lasat Speed 2 på NT boxen,, Er D
kanalen altid åben....

Nogen ide´er?

Ikke fordi det gør noget,, man for bare klartone hurtigere

Inden vi sattte lasat´en til,, slukkede d kanalen efter et par minutter.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-03-01 17:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Og har nu både koblet et Omni.net LCD og et Lasat Speed 2 på NT boxen,, Er
> kanalen altid åben....
> Inden vi sattte lasat´en til,, slukkede d kanalen efter et par minutter.

Normalt vil den lag2 lænke der er mellem terminalen og centralen lukke efter
60 sekunder. (på den centraltype der er mest udbredt i DK)
Nogen terminaler accepterer ikke dette og åbner derfor straks lænken igen.
Når denne lænke er etableret er lag2 nødvendigvis oppe og derfor er
D-kanalen åben, selvom der ikke nødvendigvis sendes data i den.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 20:35

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 17-03-01 20:35

Det er på Centralen det styres.

Kasper Ladingkær
www.ladingkaer.dk - www.ladingkaer.dk/bolig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-01 21:43

"Kasper Ladingkær" <kasper@FJERNDETTEladingkaer.dk> skrev i en meddelelse
> Det er på Centralen det styres.

jamen jamen,,, det er først kommet efter tilslutning af lasat´en

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 17-03-01 23:39

Og D kanalen lukker igen (som før), når du tager Lasat'en af NT'en eller
hvad??

For så er det som Martin skrev, at det er Lasat'en der holder kanalen åben.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-01 00:57

> Og D kanalen lukker igen (som før), når du tager Lasat'en af NT'en eller
> hvad??

Det har jeg ikke prøvet,,

> For så er det som Martin skrev, at det er Lasat'en der holder kanalen
åben.

ja det er sikkert den der holder den åben,,,

Fra : Olsen

Dato : 18-03-01 02:30

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:98o6ar$2ni$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> Når denne lænke er etableret er lag2 nødvendigvis oppe og derfor er
> D-kanalen åben, selvom der ikke nødvendigvis sendes data i den.

Nu skriver Martin LAG2, og jeg ved derfor ikke om vi taler om det samme men:
På central typer fra Siemens er Lag1 normalt altid høj og dvs. at der altid
er kommunikation mellem kundes udstyr og central.
På central typer fra Ericson falder Lag1 ud efter ca. 60 sek, men man kan
abonnere på denne tjeneste hos TDC.
Produktet hedder LAG 1 HØJ.

mvh. Olsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-03-01 22:31

"Olsen" <allan.olsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> På central typer fra Siemens er Lag1 normalt altid høj og dvs. at der
altid
> er kommunikation mellem kundes udstyr og central.

Nej, men Siemens-centralen sender ikke disconnect på lag2 ligesom Ericssons
gør.
Derfor er lag2 oppe indtil en evt terminal lukker den, hvilket mange
terminaler ikke gør.
Da lag2 forbliver oppe forbliver lag1 nødvendigvis ligeledes oppe.

Dvs. lag1 er ikke pr. definition høj på Siemens.