MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Outlook Express problemer !
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 11-03-03 23:31

Øv, nu har jeg lige fået mit første problem i winXP Pro.

Det hele startede med at min far ville installere den gamle MS word 97 pakke
på min PC så jeg havde et skrive program, og uden at vide det røg Microsofts
egen Outlook med i installationen af pakken.

Så nu stod jeg med to email-programmer. Men jeg ville bruge Express, derfor
afinstallerede jeg MS outlook og under afinstallationen spurgte den godt nok
om jeg ville behold en msng-et-eller-andet fil, det sagde jeg så nej til for
ikke at have rester af denne liggende og evt lave kage i det hele..

Herfefter ville jeg så starte Outlook Express (forkort O.E) op... og det
virkede da også jeg skulle bare definere en gang til at det skulle være mit
primære email-program.

Herefter kigge jeg så under Angiv programadgang- og standarder (under
tilføj/fjern-programmer).
Min indstilling var sat til brugerdefineret som var korrekt, men så var det
jeg opdagede at under punktet email var der muligheden for at angive et
andet email-program eller O.E ! den stod bare på "brug mit nuværende email
prgram", og yderligere var punkter "aktiver-adgang" helt væk... alle de
andre punkter til fx andre programmer som internet explorer var rigtige nok,
men her var det ikke længere til stede !.

Det næste jeg opdagede var at min E-mail-genvejstast på mit keyboard ikke
længere duede - men det gjorde WWW-knappen dog stadig !.

Hvad er der sket her ? har MS outlook fjernet nogle indstillinger under
afinstallationen ? hvordan får jeg min genvejstast til at virke igen ?.

Jeg har geninstalleret keyboard og O.E - men deet hjælper ikke ? nogen der
kan hjælpe !
-Niels-

Fra : Madsen

Dato : 12-03-03 01:01

Niels Bjørk Pedersen skrev:

> Hvad er der sket her ? har MS outlook fjernet nogle indstillinger
> under afinstallationen ? hvordan får jeg min genvejstast til at
> virke igen ?.

Det der måske er sket er at Outlook stadig står til at være standard
mail-program. Prøv Kontrolpanel > Internetindstillinger > Programmer.
Her skal der gerne stå Outlook Express under standard program til mail.

Jeg kan umiddelbart ikke gennemskue i dit indlæg om du slet ikke kan
åbne Outlook Express. Hvis du kan så kan du også styre det inde fra
den. Funktioner > Indstillinger > Generelt og klik på knapperne nede
i bunden af vinduet. På engelsk hedder det 'Default Messaging
Programs' og knapperne hedder 'Make Default'. Jeg husker ikke hvad
det hedder på dansk.

Madsen.