MS Windows
briani 27239
Laaaangsom opstart af Outlook og Outlook E~
Fra : // Overby

Dato : 11-03-03 21:58

Hejsa...

Jeg har netop installeret windows xp og office xp. Men både Outlook og
Outlook Express er ekstremt lang tid om at starte op. Titelskærmen kommer op
og der går 10-15 sekunder før programmet er klar. Der er ikke aktivitet på
disken imens.

P4 1,6 Ghz
1 Gb Ram

Daniel

Fra : Toki

Dato : 12-03-03 12:22

> [...]
op
> og der går 10-15 sekunder før programmet er klar. Der er ikke aktivitet på

Det kunne være, at du har disablet MSN/Windows Messenger, da Outlook og OE
prøvede at loade denne service.

Mvh,
Toki

Fra : Martin Wiboe

Dato : 12-03-03 14:50

Et lille tip for at fjerne opstartsskærmen (hjælper på opstartshastighed):

Vælg start > kør > skriv regedit og tryk enter

Gå til HKEY_CURRENT_USER\Identities\(globalt identitesnummer, et hex
tal)\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

I denne mappe opretter du en ny værdi af typen DWORd (højreklik > Ny >
DWORD-værdi) ved navn NoSplash.
Sæt dennes værdi til 1

Burde gøre start hurtigere, ihvertfald virker det på win2000.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-03-03 15:32

Martin Wiboe wrote:
> Et lille tip for at fjerne opstartsskærmen (hjælper på
> opstartshastighed):
[snip]

> Burde gøre start hurtigere, ihvertfald virker det på win2000.

Rigtig godt tip ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-03-03 15:33

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [snip]
>
> Rigtig godt tip ;)

Ups, glemte at skrive det virker fint i XP.

Fra : // Overby

Dato : 13-03-03 22:19

> [...]
op
> og der går 10-15 sekunder før programmet er klar. Der er ikke aktivitet på

Det viste sig at være rester af den gamle version af MSN Messenger (4,7),
der drillede....

Daniel