MS Windows
briani 27239
direkte kabeltilslutning???
Fra : Torben Petersen

Dato : 11-03-03 21:08

Hej

Jeg vil gerne have mine 2 computere til at arbejde sammen. Jeg har lånt et
kabel til printerportene, men de vil ikke kommunikere med hinanden. Når
gæstecomputeren skal etablere forbindelse til værtscomputeren skriver den at
der ikke kan tilsluttes til værtscomputeren. hvad kan der mon være galt?

mvh Torben Petersen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-03-03 01:40

Torben Petersen wrote:
> [...]
> værtscomputeren skriver den at der ikke kan tilsluttes til
> værtscomputeren. hvad kan der mon være galt?

Er du sikker på at dit kabel er et nullmodem kabel og ikke bare et
forlængerkabel til printer?

mvh
Henning

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-03 10:27

On Wed, 12 Mar 2003 01:40:21 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

> [...]

Kablet skal være krydset ( ikke forbundet 1:1 ).

>Er du sikker på at dit kabel er et nullmodem kabel
> og ikke bare et forlængerkabel til printer?

Et null-modem kabel anvendes kun til serielle porte.

--
Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-03-03 18:20

"Torben Petersen" <FJERN_DETTEtorben-lea@123mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e6e4282$0$42662$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> der ikke kan tilsluttes til værtscomputeren. hvad kan der mon være galt?

Husk at checkke BIOS for LPT:1 ECP mode
eller hvad det nu heder...

Jan Rasmussen

Fra : Torben Petersen

Dato : 13-03-03 19:53

> Husk at checkke BIOS for LPT:1 ECP mode
> eller hvad det nu heder...

Det har jeg gjort, og de står nu begge på samme måse, men det hjælper ikke.
Hvad kan jeg ellers have gjort forkert? er det nemmere at forbinde dem med
hinanden via COM-portene?

mvh Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-03-03 14:39

In dk.edb.system.ms-windows, Torben Petersen <FJERN_DETTEtorben-lea@
123mail.dk> says...
> Hvad kan jeg ellers have gjort forkert? er det nemmere at forbinde dem med
> hinanden via COM-portene?

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men det bedste vil klart
være 2 netkort og et krydset kabel.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Petersen

Dato : 14-03-03 21:46

> Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men det bedste vil klart
> være 2 netkort og et krydset kabel.

jeg vil gerne kunne sidde ved den stationære, og arbejde med dokumenter som
ligger på den bærbare, som placeres i dok-stationen. Umiddelbart er der ikke
plads til netkort i den bærbare, medmindre at man kan få netkort i samme
princip som PC Card modem.

mvh Torben