MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ID kode i ms office 97
Fra : Kafoka

Dato : 11-03-03 20:06

Hej Alle

Jeg vil lige høre om der sidder en der kan forklare hvordan man afinstalere
en ms-office 97 helt også kendskab til ID koden. På arbejde skal vi
instalere en office pro på en maskine hvor der lå en anden version uden
acess. Man kunnne starte all programmer undtagen Acess hvor den siger st der
ikke er licens. Så aflistalerede jeg helt og geninstalerede pro ( her bad
den ikke om Pro id koden??).

Nå samme resultat.

Jeg har kikket i reg filen uden at finde et oplagt sted at slette.

Før jeg begynder at slette i regfilen vil jeg høre om der er en der har en
god løsning på problemet.

Hilsen

Sten@sletdette.mail.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 11-03-03 20:44

Kafoka skrev:
> [...]
>
> Jeg har kikket i reg filen uden at finde et oplagt sted at slette.
>
> Før jeg begynder at slette i regfilen vil jeg høre om der er en der

Hvis du ved opstart af Microsoft Access får fejlmeddelelsen
"Microsoft Access kan ikke starte, der er ingen licens på denne
maskine" på trods af, at du har en original Access og måske endda
netop har geninstalleret den, så kommer løsningen her:

Bruger du Windows 95, ligger problemet sandsynligvis i, at Access
af en eller anden grund ikke kan finde \\HKEY_CLASSES_ROOT\Licenses\
8CC49940-3146-11CF-97A1-00AA00424A9F i registreringsdatabasen...

Her kan du løse det ved at køre setup fra Access med parametren /y
(altså "D:\SETUP /Y")

Bruger du Windows 98 kan det være en konflikt fordi du også har
installeret Microsoft Publisher. Publisher installerer en skrifttype
med filnavnet "hatten.ttf". Hvis du omdøber filen til
"hatten.nogetandet", geninstallerer Access og bagefter giver
"hatten.ttf" sit rigtige navn igen, så skulle det køre...

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Kafoka

Dato : 11-03-03 21:13

Hej Gevaldi

Tak for dit svar. Det er på en win NT4 WS. Der er ikke instaleret publisher.
Tror du den med win 95 kan bruges?

Hilsen

Sten