MS Windows
briani 27239
XP File associations
Fra : Morten Seeberg

Dato : 11-03-03 16:55

Er der andre steder at lave fil-associationer end i Explorer?

Jeg har fx både MS Office og Star Office, men selv om jeg i fanebladet File
Types har ændret associationen for "doc" til MS word så åbnes de stadig med
Star Office.
Iconet der bruges alle steder er også Star Office Iconet for et dokument.

Jeg fik det så til at virke ved at åbne med SHIFT-open with, og vælge MS
Office der, men det er jo lidt tåbeligt sted at gøre det eller?

Desuden så hver gang jeg åbner PDF filer, så selvom jeg har klikket af at
den altid skal bruge Adobe så spørger den hver gang alligevel...
--

Remove X in front of address

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/\/\orten $eeberg, Systems Engineer @
Maersk Data - Unix Based Solutions
#echo 'We don´t just boot Unix :)' > /dev/console

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-03 18:30

Morten Seeberg wrote:
> Jeg fik det så til at virke ved at åbne med SHIFT-open
> with, og vælge MS Office der, men det er jo lidt tåbeligt
> sted at gøre det eller?

Det er rigtigt, du skal bare gøre således:
Højreklik (evt. Shift nede) vælg "Open With", vælg
"Vælg program", markér Microsoft Word og hak et
flueben i "Brug altid det valgte program..." og tryk så
"Ok".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : LarsS

Dato : 11-03-03 20:13

Morten Seeberg skrev:

> Er der andre steder at lave fil-associationer end i Explorer?

winAssociate http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html
er en god editor for associationer (inkl. ikoner). Den arbejder "real-
time" (skriver direkte til the registry) så lav registry-backup først...

> [...]
>
> Desuden så hver gang jeg åbner PDF filer, så selvom jeg har klikket af at
> den altid skal bruge Adobe så spørger den hver gang alligevel...

/LarsS