MS Windows
briani 27239
XP-fil
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 10-03-03 20:51

Jeg har en fil på ca. 500Mb, der hedder WinXP. Den skulle indeholde XP, men
jeg kan ikke starte den, eftersom man i DOS får at vide, at filen er for
stor til at være i hukommelsen.

Hvordan starter jeg den? Det er muligvis en trialversion af XP.

Fra : Kaj

Dato : 10-03-03 21:49

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
er for
> stor til at være i hukommelsen.
>
> Hvordan starter jeg den? Det er muligvis en trialversion af XP.

Snup du dig en XP bootdisk:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 11-03-03 07:05

Tak for svar. Jeg har faktisk hentet en sådan, men efter at have indlæst de
6 floppy disks spørger den om CD-Rom'en. Og jeg har alene en fil, der hedder
WinXP.exe. Og den kan jeg ikke åbne eller udpakke på nogen måder. Så jeg
står faktisk i en lidt umulig situation, som jeg ser det.......

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-03-03 07:30

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev :

>Tak for svar. Jeg har faktisk hentet en sådan, men efter at have indlæst de
>6 floppy disks spørger den om CD-Rom'en. Og jeg har alene en fil, der hedder
>WinXP.exe.

Hvad med at købe din software?

Win XP bliver ikke lovligt leveret som en stor exefil.

Spørgsmål om ulovlig software hører ikke hjemme her.

Fra : René Nielsen

Dato : 11-03-03 09:50

> Hvad med at købe din software?
Det vedkommer jo strengt taget ikke os, vel?
> Win XP bliver ikke lovligt leveret som en stor exefil.
Nej - og hvad så?????
> Spørgsmål om ulovlig software hører ikke hjemme her.
Hvem skal afgøre det? Dig? Manden har krav på hjælp og en ordentlig
behandling.
Jeg er af den opfattelse, at du IKKE kan tillade dig at moralisere over
andre mennesker - og da slet
ikke i en offentlig NG.

MVH: René rni@jubiimail.dk

Fra : Kaj

Dato : 11-03-03 11:43

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> wrote in message

> Jeg er af den opfattelse, at du IKKE kan tillade dig at moralisere
over
> andre mennesker - og da slet
> ikke i en offentlig NG.

Dog ville det være nemmere, hvis Henrik spurgte i alt.dk.warez med
alle relevante oplysninger, da problemet tilsyneladende ikke er
generelt for Windowsinstallationer, men handler om hvorledes man
håndtere piratkopierede versioner af Windows eller hvorvidt det en
fakeversion af Windows (et typisk Kazaaproblem).

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-03-03 11:45

On Tue, 11 Mar 2003 09:49:37 +0100, "René Nielsen" <rni@jubiimail.dk>
wrote:

>Manden har krav på hjælp

Nej

>og en ordentlig behandling.

Ja

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Drillo!

Dato : 11-03-03 21:58

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behandling.
> Jeg er af den opfattelse, at du IKKE kan tillade dig at moralisere over

Flot svaret René - mange i disse grupper er _lidt_ for hurtige til at
(be)dømme andre.
Manden spurgte om en ting - og får så straks svar på noget andet.
Om pågældende software så er ulovlig eller lovlig - er så en anden sag.

Mvh.
Drillo!

Fra : Kaj

Dato : 11-03-03 11:52

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvad med at købe din software?
>
> Win XP bliver ikke lovligt leveret som en stor exefil.
>
> Spørgsmål om ulovlig software hører ikke hjemme her.

Burde man ikke nævne dette i fundatsen:

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.system.ms-windows

Fra : Madsen

Dato : 11-03-03 14:51

René Nielsen skrev:

> Manden har krav på hjælp

Dette er ikke et supportforum som mange desværre tror. Det er et
debatforum så manden har langt fra krav på hjælp her. Det kan han
forlange når han kontakter producenten af det stykke software han
sidder med.

FUT: <news:dk.admin.netikette>. Svar til dette indlæg vil havne i
den gruppe. <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Bach|DK|

Dato : 11-03-03 09:46

> [...]
> filen er for stor til at være i hukommelsen.
>
> Hvordan starter jeg den? Det er muligvis en trialversion af XP.

Det lyder som om du bare skal pakke den ud. Men det kan du nok ikke gøre
i dos, men det skal gøres under windows!

--
Michael Bach

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 11-03-03 10:19

I windows skriver den, at det ikke er et gyldigt Win32-program. Jeg kan
heller ikke åbne den med et pakkeprogram.