MS Windows
briani 27239
cd problem
Fra : knoglen

Dato : 10-03-03 19:54

hej

jeg har prøvet at kopiere en cd ind på min harddisk og så var iden at
istedetfor at køre fra cd skulle det køre fra mappen på harddisken med det
virker ikke ,jeg kunne godt installerog det virker fint men kun hvis cd'en
er i maskinen og så går iden fløjten, hvad skal jeg gøre for at det virker

hilsen
knoglen

Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-03-03 20:56

> [...]
> er i maskinen og så går iden fløjten, hvad skal jeg gøre for at det virker

Du skal bruge et program der kan lave en 1:1 kopi af din cd (f.eks. CloneCD).
Med dette program laver du en image-fil af cd´en. Dette image smider du af i en
mappe. Så henter du f.eks. deamon-tools der kan oprette virtuelle cd-rom drev på
din computer. Når det er installeret mounter du nu det image du før kylede af i
mappen - vupti det vil for din computer /spil / program se ud som om du har den
originale cd i drevet. Du kan sørme også brænde dig en sikkerhedskopi af samme
image. Nu skal væbne dig med tålmod når du laver et image af kopibeskyttede
cd´er - det kan snildt tage en times tid.

Onkel T

Fra : Aksel

Dato : 10-03-03 21:16

"knoglen" <knoglen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er i maskinen og så går iden fløjten, hvad skal jeg gøre for at det virker

Det er almindeligt at spil CDer skal sidde i drevet som kopisikring, du kan
muligvis finde et NoCD crack på nettet, men det er ikke lovligt

Hilsen Aksel

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-03-03 21:27

knoglen wrote:
[Lægge CD ind på harddisk || Rippe en CD]
> hvad skal jeg gøre for at det virker

Hvis CDen ikke er kopisikret, kan du rippe den
med en CD ripper. Fx:
http://www.yeware.net/easyripper/
http://www.cdex.n3.net/

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 21:35

> [...]

>virker ikke ,jeg kunne godt installerog det virker fint men kun hvis cd'en

Hvis du har et brænderprogram installeret, så prøv at lave en
image, iso eller cue/bin af cd'en og brug daemon tools til at
læse isoen med.

Har du Nero, så har den en wiever til dets eget format nrg.

Men det er heller ikke sikkert, at det virker.
Det er for at undgå at man installerer det samme spil/program på
flere computere, hvor man kun har ret til at bruge det på en
maskine.

Fra : E Andreassen

Dato : 11-03-03 00:42

> [...]
>er i maskinen og så går iden fløjten, hvad skal jeg gøre for at det virker

Du bruger et værktøj til at lave et CD image f.eks CDRwin eller
CloneCD. Derefter kan du bruge Daemon-Tools til at mounte imaget som
et virtuelt CDrom drev, derefter skal du installere applikationen fra
denne CD og så skulle det køre.
Hvis det er et spil kan du alternativt prøve at kigge efter en CD
check remover på www.gamecopyworld.com

Fra : ab

Dato : 12-03-03 05:10

Jeg bruger Virtuel-CD-drive - det virker fint, men hvordan får man CD´er med
auto-run til at lade være med at starte op ?

ab

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-03 22:37

ab wrote:
> Jeg bruger Virtuel-CD-drive - det virker fint, men
> hvordan får man CD´er med auto-run til at lade være
> med at starte op?

Deaktiverer autorun, måske kan det endda gøres i
programmet?