MS Windows
briani 27239
Reboot af spil
Fra : J W Nielsen

Dato : 10-03-03 14:51

Hej !
Min søn har netop skiftet fra W98 til XP:
Det har desværre medført, at alle de spil, 5-6 stykker (iøvrigt originale)
som han har, rebooter PC'en efter alt fra 5 til 30 minutter.
Midt mens han spiller lukker spillet ned og genstarter PC'en (der fremkommer
ingen fejlmeddelelser eller andet) - kan nogen give et hint hvorfor ?

Mvh
Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 15:52

J W Nielsen skrev:

> Midt mens han spiller lukker spillet ned og genstarter PC'en (der
> fremkommer ingen fejlmeddelelser eller andet) - kan nogen give et
> hint hvorfor ?

Prøv at slå automatisk genstart fra og noter så ned hvad den blå
skærm fortæller næste gang spillet går ned. (Kontrolpanel > System >
Avanceret > Indtillinger ud for Start og Genoprettelse og fjern så
fluebenet ved 'Genstart Automatisk').

Muligvis så kan logbogen også afsløre hvad der gik galt. Start > Kør:
eventvwr.msc hvor du nok skal kigge under Program, men muligvis System
hvis det er hardwaren der kokser når sønnen spiller. Det kan det meget
nemt tænkes at være.

Madsen.

Fra : Poul Jensen

Dato : 10-03-03 16:33

> Midt mens han spiller lukker spillet ned og genstarter PC'en (der
> fremkommer ingen fejlmeddelelser eller andet)

Prøv at køre de spil i Win98 mode.

Mvh Poul

Fra : Kaj

Dato : 10-03-03 18:51

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
fremkommer
> ingen fejlmeddelelser eller andet) - kan nogen give et hint

Har du installeret evt. bunkort drivere? Prøv at downloade en ny
grafikkort driver og sørg for, at den er til XP.

Fra : Kaj

Dato : 10-03-03 19:41

"Kaj" <asd@ladslasslsd.dk> wrote in message

> Har du installeret evt. bunkort drivere? Prøv at downloade en ny
> grafikkort driver og sørg for, at den er til XP.

Det ville i øvrigt være rart at vide hvilken computer/bundkort og
grafikkort det er din søn har?

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 18:52

havde selv samme problem (fik det aldrig løst) men tror at det kan være 2
ting
1 ram (forskellige ram klodser kan være et problem)
2 grafik kort kan ikke med xp/bundkort

jeg fik løst mit problem ved at købe en ny comp (den anden var også gammle)
ved godt det er en dræstisk løsning men --

Fra : J W Nielsen

Dato : 11-03-03 18:44

Hej igen...

Så har jeg lidt mere info:
Jeg har ikke ændret i hardware fra W98 til XP...
Jeg har lavet en udskrift af log - den følger nedenfor !

Mvh
Jørgen

Hændelsestype: Fejl

Hændelseskilde: Application Error

Hændelseskategori: Ingen

Hændelses-id: 1000

Dato: 11-03-2003

Klokkeslæt: 17:17:56

Bruger: Ikke tilgængelig

Computer: MADS

Beskrivelse:

Fejlagtigt program footballfrenzy.exe, version 1.0.0.1, fejlagtigt modul
user32.dll, version 5.1.2600.104, fejlagtig adresse 0x00004658.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat

0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail

0010: 75 72 65 20 20 66 6f 6f ure foo

0018: 74 62 61 6c 6c 66 72 65 tballfre