MS Windows
briani 27239
Modemforb. i ny PC
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 10-03-03 13:28

For et par måneder siden købte jeg en ny computer hos teledanmark.
Nogen hjalp mig med at lægge windows 2000 ind, men det var meget
svært at etablere forbindelsen til det interne modem.

Det endte med at vi så satte mit lille manuelle modem til.

Det skulle naturligvis være midlertidigt, men i mellemtiden har
forskellige forsøgt at hjælpe med at få skabt forbindelse til det
interne modem. Det er konstateret at modemet i hvert fald ikke
mangler, men alligevel svipser det med forbindelsen *hver* gang
den er lige ved at være der.

Faktisk ligger her et par trykte ark som hørte med til brugsanvisningen.
På dem står der at den er øhm - 'indstillet' til Win ME. Er det så det
der giver hele problemet?

Skal jeg ud og købe CD med Win ME for at kunne bruge PC'en?

Nogle af dem der hjælper mig siger at i en tom PC skal man kunne
indlægge et hvilken som helst program.

Er der nogen der har et godt råd? Jeg skulle jo gerne have det modem
i gang inden garantien udløber.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : arc@na

Dato : 10-03-03 13:51

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in news:b4i0h6$e6a$1@news.cybercity.dk:

> På dem står der at den er øhm - 'indstillet' til Win ME. Er det så det
> der giver hele problemet?
> Skal jeg ud og købe CD med Win ME for at kunne bruge PC'en?

Nejda!

Højreklik på My Computer/Denne Computer og vælg "egenskaber". Fjern modemet
fra listen i System -> Hardware -> Device Manager (Enhedshåndtering) og
reboot. Installer derefter de Win2000-specifikke drivere til dit modem, når
PC'en siger, at den har fundet ny hardware.

WinME (gyyys) og Win2000/NT/XP bruger ikke de samme drivere.

arc@na

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 10-03-03 20:17

"arc@na" skrev i en meddelelse
> [...]

modemet
> fra listen i System -> Hardware -> Device Manager (Enhedshåndtering) og

Det lyder utroligt enkelt og som om det kan gøres ret hurtigt. -

>Installer derefter de Win2000-specifikke drivere til dit modem, når
> PC'en siger, at den har fundet ny hardware.

Det lyder igen enormt nemt.

> WinME (gyyys) og Win2000/NT/XP bruger ikke de samme drivere.

Så de bruger ikke samme drivere. Jamen er det så ikke her hunden
ligger begravet? Er der noget om at der i det hele taget er flere drivere
på Win ME?

Under alle omstændigheder så skal du have mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen Ruth

Fra : ASKF

Dato : 11-03-03 01:08

Ruth Nielsen ytrede sig i <b4iogi$1elt$1@news.cybercity.dk> med dette:

>Så de bruger ikke samme drivere. Jamen er det så ikke her hunden
>ligger begravet?

Det er det sandsynligvis.
Det er muligt at du skal ind på fabrikantens hjemmeside, for at finde de
rette drivere (der kan også være kommet nogle nyere, end dem der
sandsynligvis er fulgt med computeren).

PS. Hvis du havde leveret lidt oplysninger om hardware, ville vi have
kunne hjælpe dig ydeligere.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 11-03-03 16:08

"ASKF" skrev i en meddelelse
> [...]
> sandsynligvis er fulgt med computeren).
>
> PS. Hvis du havde leveret lidt oplysninger om hardware, ville vi have

Nå men det lyder da godt, jeg vil bare ikke være så god til at forklare
det. én af dem der hjælper med installeringen , må forklare mig om det,
så vil jeg være glad for at kunne spørge igen.

ruth