MS Windows
briani 27239
XP: måske er løbet kørt :-(( (2)
Fra : Siff Hansen

Dato : 10-03-03 01:11

Kære Gruppe
Jeg takker for alle jeres gode råd - se evt. tidl. tråd.
Selvfølgelig skal jeg lave en ghost, men den har jeg jo desværre ikke, så
arbejdet går videre

Nu er jeg der, hvor jeg får startet selve restore-processen via boot fra
cd-rom og det er trods alt fremskridt - tak for det !
Der bliver anmodet om hvilken windows-version den skal logge på og
administratorkode og her stopper historien så...
Restore-processen sætter mig nemlig herefter på en C:\windows> - prompt.
Hvad skal jeg taste herefter ? CHKDSK melder ingen problemer og såvidt jeg
kan se, er alt ok på HD, altså bortset fra det, der gør at jeg ikke kan køre
XP - Nogle bud ?

hilsen Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 08:14

"Siff Hansen" <siff@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se, er alt ok på HD, altså bortset fra det, der gør at jeg ikke kan

Nu har jeg siddet og kikket i din tidligere tråd og her er hvad jeg har at
sige.

Når du kører en systemgendannelse, i windows, som du gjorde da sikringen
røg, laver du altså en ret stor ændring af systemet, så lige der ønsker man
ikke at sikringen ryger.
Mit bud er at dine systemfiler er totlat screwed, og jeg tror at du skal
være ualmindelig heldig for at redde din windows xp installation.

Du har fundet ud af at boote ind i Restore consollen via winxp cd'en. fint
nok. Du skal ende i en form for commandpromt, som du kan bruge visse
kommandoer i, ligesom i den goe gamle dos dage.
Et tidligere link giver dig info om hvilke kommandoer der kan bruges,
tillige med at HELP commandoen også gør det samme:
se linket her igen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307654#5

Nu ved jeg ikke hvor langt din maskine når i bootprocessen af win xp, men
bare for mulighedens skyld: Har du prøvet at boote i fejlsikret tilstand????

Anyway.. tilbage til consollen.
Kør en CHKDSK

derefter kører du denne comando:
Fixboot

derefter skriver du
Exit og lader maskinen restarte.
Sæt nu maskinen til at boote fra hardisken i BIOS og se om den kan boote
winxp. Hvis nej prøver du igen men i fejlsikret tilstand, og ser om du kan
ændre fejlene den vej.

Hvis intet virker booter du igen på din win xp cd og derefter formaterer du
din harddisk, med det tool som er indbygget i installationsprocessen.
Slet partitonen og lav en ny. formater med NTFS filsystem ( hurtigt ) og lad
den derefter instalere Win xp igen.

opdatering af drivers og diverse andre småting tager nu ikke flere uger, men
blot 3-4 timer, for at få de fleste ting op og køre.

Såfrem du ikke har flere harddiske kan du vælge at dele din nuværende op i
flere små og bruge en af dem til backup af mere følsomme emner til en anden
gang.
her kan du ligge dine dokumneter , foretrukne, emails osv.

Jeg håber at du kan komme gennem den her smøre, ellers er det bedste nok
bare at tage tyren ved hornene og få det overstået.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Jens S

Dato : 10-03-03 19:23

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> wrote in message

> Jeg håber at du kan komme gennem den her smøre, ellers er det bedste nok
> bare at tage tyren ved hornene og få det overstået.

Er der ikke noget med at man kan bede om at installere XP oven i den gamle
og dermed beholde dokumenter, programmer, mails osv. eller er det mig det
husker forkert?

Jens

Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 20:13

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og dermed beholde dokumenter, programmer, mails osv. eller er det mig det
nix. det virker ikke med xp.
i win95 og 98 dagene virkede det fint, men ikke med xp.
Jeg har gjort det en gang eller to, men det resultat at det virker som en
ren install, bortset fra t am har en masse mapper og filer med de programmer
man har installeret før.
Programmer der integrerer sig med win xp vil ikke virker førend de bliver
reinstalleret.
Vedr. dine mails.
Med OE ligger dine mails individuelt i din egen hjemmemappe, og når du
ligger en xp oveni den gamle, låses de gamle hjemmemapper totalt.
du kan ikke slette dem, ej komme ind i dem, så der mistede du dine mails.

Så jeg vil sige nej til muligheden for at installere oveni, da det ikke er
en god ide.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Siff Hansen

Dato : 12-03-03 10:22

Hej Alle
Takker igen for jeres løsningsforslag.
For at redde de data, jeg manglede back-up af, blev min løsning, at jeg
simpelthen lagde en ny XP oven i den gamle på den samme partition, så jov,
det kan sagtens lade sig gøre.
Ikke at den kører stabilt, men det var heller ikke meningen.
Næste step er en ren formattering, så det blev 'the hard way', men data blev
reddet.

hilsen Kenneth

Fra : Edmund

Dato : 15-03-03 09:42

Siff Hansen wrote:
> [...]
> Ikke at den kører stabilt, men det var heller ikke meningen.
> Næste step er en ren formattering, så det blev 'the hard way', men

Nu kan jeg ikke lige gennemskue om du har programmet Ghost eller ej,
eller om du bare ikke havde lavet en Ghost.

Hvis du ikke har Ghost, kan du hvis du har XP pro lave det der hedder en
ASR backup.
Menuen Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\Sikkerhedskopiering
Klik på advanceret tilstand(dette ligner et internet link)

ASR backup laver en stor fil som fylder lige så meget som indholdet af
dit C-drev, så en NTFS disk skal bruges hvis indholdet er større end 2
eller 4 GB.
ASR laver også en diskette og det er den du skal bruge når din XP
installation spørger om "Diskette til Windows Automatiseret
Systemgenoprettelse"

Den store backupfil, må ikke ligge på C-drevet for "Automatiseret
Systemgenoprettelse" formaterer drev C. Du bliver ikke advaret om denne
formatering, når du først har aktiveret ASR inde fra XP installationen.

--
Mvh Edmund