MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne alle Read Only-markeringer
Fra : Jimmy

Dato : 09-03-03 22:11

Hej

Jeg har en mappe med en række filer.
Nogle af disse er Read Only.

Hvordan fjerner jeg denne markering een gang for alle uden at skulle igennem
hver fil enkeltvis?

Jeg anvender Windows XP.

Mvh
Jimmy

Fra : Gevaldi

Dato : 09-03-03 22:14

Jimmy skrev:
> Hej
>
> Jeg har en mappe med en række filer.
> Nogle af disse er Read Only.
>
> Hvordan fjerner jeg denne markering een gang for alle uden at skulle
> igennem hver fil enkeltvis?

Åbn stifinder og marker alle de filer du
ønsker at ændre, højreklik på dem og
vælg så egenskaber.

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Bjarne L. Christense~

Dato : 09-03-03 22:25

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en mappe med en række filer.
> Nogle af disse er Read Only.
>
> Hvordan fjerner jeg denne markering een gang for alle uden at skulle

Hvis du har en helt directory med subdirectory 's hvor du vil fjerne
samtlige ReadOnly attributter kan du Command (DOS) skrive:
attrib -r *.* /s

mvh Bjarne

Fra : arc@na

Dato : 10-03-03 12:25

"Bjarne L. Christensen" <nobody@home.dk> wrote in news:3e6bb156$0$124
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvis du har en helt directory med subdirectory 's hvor du vil fjerne
> samtlige ReadOnly attributter kan du Command (DOS) skrive:
> attrib -r *.* /s

Er det ikke noget lettere bare at højreklikke på mappen, vælge
"Egenskaber" fjerne fluebenet i "Skrivebeskyttet" og svare ja til at det
skal gælde for "Denne mappe, undermapper og filer"?

Hvis de skrivebeskyttede filer (typisk kopieret fra en CD) ligger i en
ikke-skrivebeskyttet mappe, gør man det samme, man sætter bare mappen til
skrivebeskyttet først.

Sådan gør jeg i hvert fald i Win2000.

arc@na

Fra : Bjarne L. Christense~

Dato : 10-03-03 13:32

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Egenskaber" fjerne fluebenet i "Skrivebeskyttet" og svare ja til at det
> skal gælde for "Denne mappe, undermapper og filer"?

Du har fuldstændig ret, det var jeg ikke klar over man kunne.
Hvad skal jeg nu bruge DOS til ?

mvh Bjarne

Fra : Kaj

Dato : 10-03-03 13:44

"Bjarne L. Christensen" <nobody@home.dk> wrote in message

> Du har fuldstændig ret, det var jeg ikke klar over man kunne.
> Hvad skal jeg nu bruge DOS til ?

Godt spørgsmål, men utroligt, at det tog MS så lang tid at få implementeret
fjernelse af skrivebeskyttelse i undermapper i styresystemet. Brænderen var
opfundet i forbindelse med win95 og win98, men alligevel skulle folk lære
kodesprog eller pakke filerne, når de lavede filbackup på CD-com.

Fra : Bjarne L. Christense~

Dato : 10-03-03 18:17

"Kaj" <asd@ladslasslsd.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarne L. Christensen" <nobody@home.dk> wrote in message

> Godt spørgsmål, men utroligt, at det tog MS så lang tid at få
implementeret
> fjernelse af skrivebeskyttelse i undermapper i styresystemet.

Ja ! der er alligevel sket noget efter at Bill er blevet
chefsoftwarearkitekt

mvh
Bjarne