MS Windows
briani 27239
Skifte IRQ?
Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 09-03-03 19:20

Jeg har en Medion MD 8000 PC med et SIS 900 netkort som sidder på IRQ 19
(jeg anede ikke jeg havde så mange), jeg vil gerne ændre IRQ men min XP Home
har gråtonet "Brug automatiske indstillinger" ud, når jeg kigger i
enhedshåndteringen og jeg kan ikke få lov til at fjerne markeringen så jeg
selv kan skifte. Jeg har også prøvet at logge ind som Administrator men der
er det det samme, er der nogen der ved hvordan i alverden jeg så får skiftet
IRQ?

mvh Betina

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 19:35

Betina Young Andersen skrev:

> Jeg har også prøvet at logge ind som Administrator men der
> er det det samme, er der nogen der ved hvordan i alverden jeg så
> får skiftet IRQ?

Prøv denne artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=252420>

Madsen.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 09-03-03 19:40

> Prøv denne artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=252420>

Tak Madsen, temmelig nedslående læsning Nå jeg må se hvad jeg kan finde
i min BIOS af "spændende" ting.

mvh Betina

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 19:50

Betina Young Andersen skrev:

> Tak Madsen, temmelig nedslående læsning Nå jeg må se hvad jeg
> kan finde i min BIOS af "spændende" ting.

Har du da problemer med netkortet, eller bryder du dig blot ikke om
at det kører på IRQ 19?

(Mit netkort kører på IRQ 17 uden problemer).

Madsen.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 09-03-03 20:00

> (Mit netkort kører på IRQ 17 uden problemer).

Jeg bilder mig ind at jeg har problemer, da jeg har prøvet at installere
Linux Redhat og det kan godt se netkortet men kan ikke komme i kontakt med
det, så jeg tror at IRQ'en på en eller anden måde er låst fast og jeg har
desværre ikke noget program til netkortet så jeg evt. kunne skifte det
manuelt.

mvh Betina