MS Windows
briani 27239
Begrænset brug
Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-03 15:41

Hej i gruppen

Jeg har på min maskine, men XP Pro, lavet det sådan at der er adgang til 2
brugere, den ene en lille pilfinger af en knægt. Jeg kunne godt tænke mig at
få det lavet sådan at når han logger ind, så er der kun, og kun ikonerne på
skrivebordet han kan bruge, ikke noget med at højreklikke på skrivebordet,
ikke noget med at gå i start-menuen, simpelthen kun kunne bruge de ikoner
jeg har lagt til ham på skrivebordet, kan det lade sig gøre, og hvordan
udføres sådanne tiltag. ?

På forhånd tak for hjælpen

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 16:16

Kim Larsen skrev:

> [...]
> gå i start-menuen, simpelthen kun kunne bruge de ikoner jeg har
> lagt til ham på skrivebordet, kan det lade sig gøre, og hvordan

Ikke fordi at jeg har den vilde erfaring i at lave den slags tiltag
da jeg pt. er den eneste der bruger denne pc og derfor ikke har behov
for det, men har du prøvet at kigge inde i Group Policy? (Start > Kør:
gpedit.msc).
Hvis du klikker på Administrative Templates under User Configurations,
så er der en hel del muligheder for at spærre for forskellige ting.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-03 18:06

> [...]
> Hvis du klikker på Administrative Templates under User Configurations,
> så er der en hel del muligheder for at spærre for forskellige ting.

Der har jeg godt nok ikke kigget, men der er jo også så meget nyt i denne
XP, men jeg farer straks til dit nævnte sted, og så håber jeg at det
lykkedes, bare jeg så ikke også spærre noget for mig selv

Kim Larsen