MS Windows
briani 27239
Hjælp, Mediaplayer vil ikke spille alle mu~
Fra : A & B Linneberg

Dato : 09-03-03 15:33

Hej NG

Jeg har lige geninstalleret win XP og nu vil mediaplayer ikke afspille alle
musikstykker.
Jeg tog en kopi af mappen dokumenter inden jeg formaterede min pc og efter
jeg har kopieret dokumenter tilbage, vil den ikke spille alle musikstykker??
Det er forskelligt hvilke musikstykker den vil spille, når den stopper og
spøger om licens.
Alle musikstykkerne er originale fra egne cd'er.
Er der noget man kan gøre for at undgå at den stopper og spørger efter
licens ??
eller er der kun den hårde måde og kopiere alle cd'erne ind igen

Hilsen Brian

Fra : MaRk

Dato : 09-03-03 15:48

Hej

Hvis det er nogen cd'er du har rippet ind med win media player kan den have
lavet en kopibeskyttelse som gør at musikken ikke kan afspilles på andre
pcer. Den instilling står sådan som standard.

Mvh
Mark

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 09-03-03 16:09

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavet en kopibeskyttelse som gør at musikken ikke kan afspilles på andre
> pcer. Den instilling står sådan som standard.

Til en anden gang skal han huske hvis han kopibeskytter dem at gå ind i
Licensstyring og tryk på sikkerhedskopier nu. Så gemmer den en fil som han
efter en reinstallation han benytte. Så kobler pc'en op til microsoft og der
bliver kontrolleret om disse filer er installeret andre steder. Har selv
benyttet det og det fungerede iøvrigt udemærket.

Hygge

Fra : arc@na

Dato : 09-03-03 16:21

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in

> Hvis det er nogen cd'er du har rippet ind med win media player kan den
> have lavet en kopibeskyttelse som gør at musikken ikke kan afspilles
> på andre pcer. Den instilling står sådan som standard.

Den slags slipper man for med Win2000... ))

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 16:32

arc@na skrev:

> Den slags slipper man for med Win2000... ))

Det er MediaPlayer der styrer den funktion. Ikke styresystemet.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-03-03 02:07

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Det er MediaPlayer der styrer den funktion. Ikke styresystemet.

Så kører jeg måske med en anden version? Lad mig se:
Version 7.10.00.3059???

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 02:33

arc@na skrev:

> Så kører jeg måske med en anden version? Lad mig se:
> Version 7.10.00.3059???

Yep. Det er så vidt jeg husker noget der kom i version 8x. Det var i
hver tilfælde først fra og med den version jeg fik øje på muligheden.
9'eren har det også og den er jo også kommet til Win2000.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 10-03-03 12:30

> Yep. Det er så vidt jeg husker noget der kom i version 8x. Det var i
> hver tilfælde først fra og med den version jeg fik øje på muligheden.
> 9'eren har det også og den er jo også kommet til Win2000.

Jeg er altid meeeget langsom til at opgradere MSIE, Mediaplayer og den
slags. Netop af den grund.

Al denne skjulte spionering og umyndiggørelse fra M$'s side
("aktivering" og hvad har vi) er også en væsentlig grund til, at jeg
holder mig til 2000.

Faktisk er jeg ikke særlig vild med Media Player - jeg foretrækker Winamp
til lyd og The Playa til *.avi.
Real Player er en anden ting - den kommer aldrig ind på min maskine.

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 15:36

arc@na skrev:

> Jeg er altid meeeget langsom til at opgradere MSIE, Mediaplayer og
> den slags. Netop af den grund.

Jeg hadede MP7 så den fik jeg hurtigt opdateret i samme øjeblik MP9
til Win2000 blev frigivet. MP9 kører dog ikke så godt på Win2000 som
den gør på WinXP her hos mig. Hvorfor kan jeg ikke finde ud af.

Der er en ret tydelig tendens her og det er at WinXP er langt bedre
til lyd og billeder end Win2000 er og de er installeret på den samme
maskine så det kan ikke være forskel på hardwaren. Måske er det et
driverspørgsmål, men det er stort set de samme drivere jeg bruger
på tværs af de to styresystemer.

> Al denne skjulte spionering og umyndiggørelse fra M$'s side
> ("aktivering" og hvad har vi) er også en væsentlig grund til, at
> jeg holder mig til 2000.

Det er også træls efter min mening, men det meste af det kan nu
forholdsvis nemt undgås.

> Faktisk er jeg ikke særlig vild med Media Player - jeg foretrækker
> Winamp til lyd og The Playa til *.avi.

Til mit behov er MP mere end rigelig. Jeg bruger dog PowerDVD til
DVD-kiggeri.

> Real Player er en anden ting - den kommer aldrig ind på min
> maskine.

Heller ikke her. Prøvede den engang på Win98SE, men den røg hurtigt
ud igen og er ikke kommet ind siden.

Madsen.