MS Windows
briani 27239
Kan mapper "låses" ?
Fra : ab

Dato : 09-03-03 15:07

- så uvedkommende reklamebras ikke kan lægge filer ind / oprette osv. ?

ab

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-03 15:33

Du lader bare være med at installere "reklamebras" så bliver dets
filer ikke oprettet.
Du skulle nægte dig selv skrive adgang hvis du ellers skulle undgå
det. Næppe smart vel?

Fra : ab

Dato : 14-03-03 09:22

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message

> Du lader bare være med at installere "reklamebras" så bliver dets
> filer ikke oprettet.

Der er ikke tale om at jeg installerer noget som helst, nogen sider ændrer
bare f.eks. startsiden osv.

> Du skulle nægte dig selv skrive adgang hvis du ellers skulle undgå
> det. Næppe smart vel?

Jo, netop - evt. blokering skulle selvfølgelig efter ønske kunne
deaktiveres.

ab

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-03 02:07

Se inline.

On Fri, 14 Mar 2003 00:21:38 -0800, "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
wrote:

>Der er ikke tale om at jeg installerer noget som helst, nogen sider ændrer
>bare f.eks. startsiden osv.

Det kan de ikke. Du skal klikke OK før det sker.

>Jo, netop - evt. blokering skulle selvfølgelig efter ønske kunne
>deaktiveres.

Det har du ikke tænkt igennem eller også er det ren uvidenhed.
Uden at du havde skrive adgang ville du intet kunne lave på PC'en
(heller ikke ophæve en eventuel blokering).

Fra : Simon Kamber

Dato : 14-03-03 17:43

On Mon, 10 Mar 2003 15:33:03 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Du skulle nægte dig selv skrive adgang hvis du ellers skulle undgå
>det. Næppe smart vel?
Kan man ikke bare forbyde sin egen bruger skriveadgang, og så bare
tillade det igen hvis man skal bruge det? Kræver selvfølgelig at man
har admin-rettigheder, men hvis man ikke har det burde man vel heller
ikke kunne låse en mappe.