MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP SP1 and Windows XP SP1a ?
Fra : kim

Dato : 09-03-03 12:53

Nu har jeg siddet og læst på denne side, men jeg bliver ikke klogere.
http://support.microsoft.com/?kbid=813926
ikke andet end at der er java på den ene...
Hos en alm. bruger som mig, der skriver lidt dokumenter, surfet
og spiller de nyeste spil, hvilken er så at anbefale ?

Mvh Kim

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 16:52

kim skrev:

> Hos en alm. bruger som mig, der skriver lidt dokumenter, surfet
> og spiller de nyeste spil, hvilken er så at anbefale ?

Det kommer helt af sig selv for du kan ikke længere hente SP1
hos MS. Det er planen at du skal bruge SUN's java i stedet for
MS's fremover, men at køre helt uden javafortolker kan nok godt
resultere i bøvl med at se visse websider. Sådan noget som web-
banker og lignende kræver at du har en javafortolker installeret.

Madsen.

Fra : kim

Dato : 10-03-03 10:41

> [...]
> resultere i bøvl med at se visse websider. Sådan noget som web-
> banker og lignende kræver at du har en javafortolker installeret.

Jo men ser du Madsen, jeg har begge lignende på min HD så
er jeg fri for at hente dem hver gang jeg laver en ren INSTALL
af XP og skal opgradere...
Jeg tænkte ikke så meget på Java-delen, da jeg aldrig har haft
problemer der, men mere på rent sikkerheds- og bruger forskelle,
såsom bedere performance ved spil og programmer ?
Mvh Kim

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 15:36

kim skrev:

> Jo men ser du Madsen, jeg har begge lignende på min HD så
> er jeg fri for at hente dem hver gang jeg laver en ren INSTALL
> af XP og skal opgradere...

Nå ok. Jeg har fået smidt den første udgave af SP1 ud, så den har
jeg ikke længere. Har dog opdaget at man sagtens kan opgradere
SP1a med både MSs Java og Suns ditto, men planen er så at man skal
bruge Suns da MS har tabt en retssag til Sun og derfor ikke længere
har lov til at integrere deres egen Java-fortolker i Windows, så
vidt jeg er orienteret.

> Jeg tænkte ikke så meget på Java-delen, da jeg aldrig har haft
> problemer der, men mere på rent sikkerheds- og bruger forskelle,
> såsom bedere performance ved spil og programmer ?

Det kommer nok meget an på hvilke programmer og spil der er tale om,
men det er nok de færreste spil som bruger Java til noget som helst.

Læs evt. på følgende side hvad Java bruges til:
<http://www.ibiblio.org/javafaq/javafaq.html#xtocid190290>

Madsen.

Fra : kim

Dato : 10-03-03 17:12

> [...]
> bruge Suns da MS har tabt en retssag til Sun og derfor ikke længere
> har lov til at integrere deres egen Java-fortolker i Windows, så

Jeg har prøvet både MS og Sun's java ( homebanking ) og syntes
bestemt at MS er hurtigere. Sun's lægger et lille ikon nede ved uret
på proceslinien når den kører, og er syv lange og syv brede om at
åbne min homebankin side.
Kan I andre mærke forskel på MS og Suns og hvilken foretrækker i ?

Mvh Kim

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-03-03 20:59

On Mon, 10 Mar 2003 17:12:28 +0100, "kim" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>åbne min homebankin side.
>Kan I andre mærke forskel på MS og Suns og hvilken foretrækker i ?

Jeg oplever også at Sun's er langsommere. Derfor har jeg heller ikke
brugt den i snart 2 år
Jeg har MS' java liggende på harddisken, just in case.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 17:17

kim skrev:

> Kan I andre mærke forskel på MS og Suns og hvilken foretrækker i ?

Jeg kører med MSs og har planer om at gøre det så længe som jeg
overhovedet har mulighed for det. Ikke fordi at jeg har dårlige
oplevelser med Suns, men hvorfor skifte når det man har er godt
nok, medmindre at man bliver tvunget til det forstås.

Madsen.