MS Windows
briani 27239
Widows kan ikke åbne filen
Fra : woody

Dato : 09-03-03 11:48

   Widows kan ikke åbne filen er et lille vindue jeg ofte får
frem og så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg forsøger at åbne filen, får besked på man skal vide hvad program
der har ånet den og om man vil finde det på en liste eller med en
webtjeneste (der så ikke findes alligevel).

Når jeg så vælger programmet på en liste får jeg melding om :
Systemfejl: division med nul eller numerisk overløb.

Det omtalte program er et familiforskningsprogram fra 1994 så måske
det slet ikke kan køre i Windows XP ???

Men jeg har altså ofte den fejl med ikke at kunne åbne fordi man
mangler en oplysning om hvor en fil skal åbnes, hvad er den normale
procedure. Sommetider forsøger jeg på at få åbnet filen i Notepad
eller words, men ofte er det blot noget "kinesisk"

Hvor er der hjælp at hente, for de medfølgende hjælpfiler kan også
være skrevet så man kun kan forstå det hvis man består "Den store
Cykel-Kæde-Strammer -Eksamen" med kryds og bolle og ret til at bære
sabel efter 6 aften!!!!!!!!

mvh Woody

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 16:59

woody skrev:

> Når jeg så vælger programmet på en liste får jeg melding om :
> Systemfejl: division med nul eller numerisk overløb.

Hvad der det for en filtype du forsøger at starte?

> Det omtalte program er et familiforskningsprogram fra 1994 så måske
> det slet ikke kan køre i Windows XP ???

Har du prøvet at højreklikke på filen og vælge Kompatibilitet hvor
du så f.eks. vælger at programmet skal køre som under Win95 eller
lignende?

Madsen.

Fra : woody

Dato : 09-03-03 20:42

On Sun, 09 Mar 2003 16:58:36 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvad der det for en filtype du forsøger at starte?

Det er alle de forskellige filer der hører til Programmet ??????

>Har du prøvet at højreklikke på filen og vælge Kompatibilitet hvor
>du så f.eks. vælger at programmet skal køre som under Win95 eller
>lignende?

Der står ikke noget om kompabilitet når jeg højreklikker på en fil, så
mon ikke jeg blot må smide det ud???

mvh Woody

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 21:14

woody skrev:

> Det er alle de forskellige filer der hører til Programmet ??????

Der må da være en speciel fil som sparker programmet i gang?
Normalt er det *.exe-filen der er selve programmet.

> Der står ikke noget om kompabilitet når jeg højreklikker på en
> fil, så mon ikke jeg blot må smide det ud???

Hvad så hvis du laver en genvej til selve programfilen (*.exe?)
og højreklikker på genvejen?

Madsen.