MS Windows
briani 27239
Program der ikke vil åbne i Windows XP
Fra : woody

Dato : 09-03-03 11:26

Jeg fik i 96 et famileprogram ved navn Personal Roots fra Expert Soft
ware. Programmets ikon hedder ERW og jeg havde det på C:\ERW

Jeg fyldte de oplysninger ind jeg havde blandt andet noget om min
kones Skotske og New Zealandske familie.

Jeg lavede på et tidspunkt ifølge en "opskrift" i håndbogen til
programmet, en diskette med alle filer i de følgende filtyper:

*.DBF, *.CDX, *.FPT, *MEM til A:\*.*

En kammerat ville hjælpe mig med en ominstallering af Windows vistnok,
fra 95 til 98, men han fik slettet det hele.

For en månedstid siden ville jeg starte op igen men nu kan jeg ikke få
det til at virke, hverken ved at kun aflæse back up-disketten, eller
ved at lægge programmet ind igen med de originale 2 disketter.

Jeg får en fejlmeddelelse om :

Systemfejl: Division med nul eller numerisk overløb.

Jeg har fået et dansk program der hedder Anetavlen, og alt jeg vil er
egentlig kun at hente de oplysninger der måtte være på disketten, men
jeg ved ikke hvordan man åbner dem???

Jeg ved ikke om spørgsmålet hører hjemme her, jeg må nok også prøve i
dk.videnskab.historie.genealogi

Gode råd modtages med mange tak.

Woody