MS Windows
briani 27239
Programmer i XP
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 08-03-03 14:51

Kan alle mine win98-programmer - incl. brænderprogrammer, scannerprogrammer
m.v. - uden videre benyttes i XP?

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-03-03 14:58

On Sat, 8 Mar 2003 14:51:27 +0100, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

>Kan alle mine win98-programmer - incl. brænderprogrammer, scannerprogrammer
>m.v. - uden videre benyttes i XP?

Nej.

--
Jens

Save a tree. Eat a beaver.

Fra : Bach|DK|

Dato : 08-03-03 16:01

> Kan alle mine win98-programmer - incl. brænderprogrammer,
> scannerprogrammer m.v. - uden videre benyttes i XP?

Der er aldrig nogen garanti, men størstedelen af programmerne man kørte
i 98 virker da. Bruger man windows update, så får man flere muligheder
for at hente opdateringer, som muliggør brugen af "gamle" programmer.

Det er (som du sikkert kan regne ud) ofte programmer fra mindre firmaer
som ikke altid vil under xp, men mange firmaer laver løbende
opdateringer.

--
Michael Bach

Fra : Rikke

Dato : 08-03-03 17:15

Det er ikke til at sige, der er ikke andet og gøre end at prøve. Jeg har
også set mange eksempler på programmer der kun virker på nogle XP maskiner.

Fra : Leony

Dato : 08-03-03 18:04

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kan alle mine win98-programmer - incl. brænderprogrammer,
> scannerprogrammer m.v. - uden videre benyttes i XP?

Umiddelbart nej, men du kan tjekke producentens hjemmeside for
opdateringer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 08-03-03 20:15

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan alle mine win98-programmer - incl. brænderprogrammer,
scannerprogrammer
> m.v. - uden videre benyttes i XP?

Nej, nej, nej.
Jeg har f.eks. en scanner ca. 2 år gammel HP ScanJet 3300. Der er ikke nogen
driver til WinXP. Ved forsepørgsel til sælgeren fik jeg at vide, at HP ikke
lver opdatering til en hobbyscanner. Eneste mulighed er at købe en ny. Jeg
måtte også købe et nyt modem af samme årsag.

Jørgen Ladegaard

Fra : F.Larsen

Dato : 09-03-03 11:58

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@privat.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lver opdatering til en hobbyscanner. Eneste mulighed er at købe en ny. Jeg
> måtte også købe et nyt modem af samme årsag.

Det er under alt kritik. reelt svarer det til at de ikke har support på
deres produkter. jeg har også en HP ScanJet som også står og samler støj
fordi den HP ikke har lavet drivere til WinXP. men HP har jo fundet ud af
at det øger hw salget at have "no support". Min næste scanner bliver ikke en
HP !

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-03-03 00:17

F.Larsen wrote:
> [...]
> samler støj fordi den HP ikke har lavet drivere til WinXP. men HP
> har jo fundet ud af at det øger hw salget at have "no support". Min

Nu er jeg slet ikke fan af HP, men kan ikke se noget galt i deres mangel
på support. Vi må respektere, at de lever af at sælge nyt udstyr og skal de
sætte resurser af til driverudvikling til nye efter kommende styresystemer
bliver produktet en hel del dyre end i dag. Eller vil du betale næsten hvad
en ny scanner koster i dag for opdateret driver hvis man skulle betale for
driveren? Det market er klæmt en hel del. Tænk på at du kan købe en
sprit ny scanner for 650kr og hvor mange ingenør timer får du for de penge?

mvh
Henning

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-03 15:23

Dit argument ville måske være godt nok hvis ikke det lige var fordi
alle andre tilbyder drivere til download. Deraf kan man slutte at det
ikke er fordi der ikke er råd til det. HP adskiller sig fra resten på
trods af at deres produkter normalt ligger i den dyrere ende.
Selvfølgelig er der grænser for hvor længe man kan forvente at der
udvikles drivere til gamle sager men HP tilbyder ikke drivere til
download overhovedet. Med deres politik om at man skal betale for at
få tilsendt en CD burde de netop være i stand til at tilbyde
opdaterede drivere længere end andre fabrikanter der ikke tjener noget
på at tilbyde dem.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-03-03 01:00

Jens Peter Karlsen wrote:
> Dit argument ville måske være godt nok hvis ikke det lige var fordi
> alle andre tilbyder drivere til download.

Hmm. Min holdning er fisket fra Trusts support side. Jeg skulle bruge
en XPdriver til en ca 5 år gammel scanner.

> Deraf kan man slutte at det
> ikke er fordi der ikke er råd til det.

I see your point.

>HP adskiller sig fra resten på
> trods af at deres produkter normalt ligger i den dyrere ende.

Jeg korrekter. Den for dyre ende.

> [...]
> udvikles drivere til gamle sager men HP tilbyder ikke drivere til
> download overhovedet. Med deres politik om at man skal betale for at

Gys. Du har mindet mig om, jeg har lovet support til en der har smidt sin cd til
hans HPscanner væk.

> burde de netop være i stand til at tilbyde
> opdaterede drivere længere end andre fabrikanter der ikke tjener noget
> på at tilbyde dem.

Så er vi enige.

mvh
Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-03 15:22

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lver opdatering til en hobbyscanner. Eneste mulighed er at købe en ny. Jeg
> måtte også købe et nyt modem af samme årsag.

Er du sikker? Hvad er så det her
http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpscanjet318
408&lc=en&softitem=Microsoft%20Windows%20XP&sw_lang=en

Kan den ikke bruges?

Kurt

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 09-03-03 20:55

> [...]
http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpscanjet318
> 408&lc=en&softitem=Microsoft%20Windows%20XP&sw_lang=en

Nej, jeg har prøvet og også checket det med min forhandler.

Jørgen Ladegaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-03 23:53

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpscanjet318

> Nej, jeg har prøvet og også checket det med min forhandler.
>
> Jørgen Ladegaard

Desværre er det heller ikke altid, at forhandlerne kan finde ud af det, men
jeg kan da ikke udelukke noget. Men jeg har været inde og kigge igen og
fandt frem til følgende:
Hvis du har en scanner af modellen 3300c, cse
eller cxi med usb, så ligger den nederst i listen, som nummer 3 og fylder
54,12 mb. Jeg prøvede lige linket, og jeg kan godt hente filen. Det er godt
nok på engelsk, men det skulle intet betyde for den daglige brug.
Jeg kan se, at mit link knækkede, således at den sidste del ikke kommer med,
hvis man trykker på det. For at bruge linket, kan man trykke på første
linie, så den åbner hos hp, derefter skal man kopiere 2. linie og sætte den
ind til slut i adressefeltet, således at det hele står i adressefeltet. Så
skulle du ende hos hp, hvor du kan se en boks med 3 muligheder. Nr. 1 er
bestille/købe en cd med driveren på, 2 er en opdatering til en tidligere
driver og 3 skulle så være den fulde driver.
Det bliver også bekræftet under deres support. Over til venstre skal du
klikke, hvor der står HP scanjet 3300c scanner. I næste billede skal du
trykke på windows xp ca. midt i billedet og derefter på Scanners supported
in xp, hvor den også står på listen. Jeg har set på alle deres lister, også
på unsupported, og der står ikke noget om nogen 3300 scanner, så det virker
lidt mærkeligt.

Kurt

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 11-03-03 20:42

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
godt
> nok på engelsk, men det skulle intet betyde for den daglige brug.

Jeg har lige prøvet at hente den, du foreslog, men den virker ikke. Den fik
systemet til at gå ned. Nu har jeg afinstalleret den igen, men den kan ikke
selv afinstallere alle filer.

Jørgen Ladegaard

Fra : Leo.E

Dato : 11-03-03 09:45

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@privat.tele.dk> wrote in message news:<3e6b9c0a$0$225$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpscanjet318

> Nej, jeg har prøvet og også checket det med min forhandler.
>
> Jørgen Ladegaard
Hej
Prøv at tjekke den her: www.scanner-drivers.com der ligger noget til 3300,
det eneste de kræver er en gratis registrering
Hilsen: Leo

Fra : Poul Jensen

Dato : 11-03-03 23:14

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at tjekke den her: www.scanner-drivers.com der ligger noget til 3300,
> det eneste de kræver er en gratis registrering
Prøv denne
http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=nam&cc=us&prodId=hpscanj
et318408&lc=en&softitem=Microsoft%20Windows%20XP&sw_lang=en

Mvh Poul

Fra : Finn Lunde

Dato : 16-03-03 11:27

Det er egentlig mærkeligt. Jeg har netop installeret XP og har i den
forbindelse fået min HP 5300c til at virke med det samme.