MS Windows
briani 27239
formater c: i win XP pro ?
Fra : Simon Demuth

Dato : 08-03-03 12:03

Hej
Jeg vil gerne formaterer c: i Win XP Pro, men jeg har da fundet ud af at
det ikke forgår på samme måde som i Win98 hvor man bare kan gøre det i dos
prompt. Jeg køre NTFS format men det ved jeg ikke rigtig om har nogen
betydning for fremgangsmåden. Jeg har prøvet fra kommandprompt men der siger
den at jeg ikke kan formaterer når c: er i brug. Jeg har også prøvet at
starte op på en XP startdiskette, men uden held.
Nogle gode forslag??? Jeg tager imod med kyshånd.

Fra : Martin K

Dato : 08-03-03 12:33

Simon Demuth" <sdemuth"fjern wrote:
> [...]
> i brug. Jeg har også prøvet at starte op på en XP startdiskette, men
> uden held. Nogle gode forslag??? Jeg tager imod med kyshånd.

Helt forkert fremgangsmåde... Du booter op på din WinXP install disk, og
starter en installation. Du bliver da spurgt om du vil formatere...

--
Martin K

Fra : klander

Dato : 08-03-03 12:39

"Simon Demuth" <sdemuth"fjern"@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte op på en XP startdiskette, men uden held.
> Nogle gode forslag??? Jeg tager imod med kyshånd.

Fremgangs måden er lidt forskellig
det kommer an på om du vil blive ved med at kører
Win XP eller du vil kører Win 98
Hvis det er XP formatere du fra cd rommen
Hvis du vil have Win 98 ind igen,
skal du starte op med din Win 98 start diskette
skrive fdisk - slette ikke Dos partion - derefter
oprette en Dos partion egså lave lave en fuld format
svære er den ikke ;)

Mvh
Kurt