MS Windows
briani 27239
UPDATE: Installation af W2K prof.
Fra : René Nielsen

Dato : 08-03-03 00:24

Hej alle i NG,
Så lykkedes det (For de der først er kommet på nu, henvises til længere
nede i gruppen)
Man skal bruge 2 disketter. 1. disk KUN med Windows 2000 mappen og
TEXTSETUP.OEM - denne anv. når W2K spørger om 3. parts SCSI driver. Til 2.
disk overføres samtlige filer og mapper (også dem der er på disk 1) der er i
den zip fil der er DL fra Asus. Når så W2K spørger efter: "Promise ultra
family driver disk" anvendes disk 2. Voilá - så kører det.
Jeg ved godt, at det her er en meget kort beskrivelse, men såfremt der er
stemning for det, vil jeg gerne poste en zip fil i "dk. binaer" med de
korrekte drivere og en meget udførlig beskrivelse i Word format. (Dette kan
først blive i løbet af lørdagen).
En MEGET stor tak til alle for hjælp og tålmodighed - en særlig tak til
"Madsen", da det var hans link der gav mig inspirationen
MVH: René
rni@jubiimail.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-03-03 03:15

René Nielsen skrev:

> Når så W2K spørger efter: "Promise ultra family driver disk"
> anvendes disk 2. Voilá - så kører det.

Godt at du fik det til at virke.
(Tråden: <news:3e67c8e4$0$229$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>)

Måske det var en god idé at få din Win2000-cd opdateret med den
nyeste servicepack (pt. SP3).
Så tror jeg ikke det er nødvendigt at bruge disketter med driver
til controlleren under installationen, hvis du på et senere tids-
punkt har behov for at installere Windows forfra igen. Det får
du måske ikke behov for, men kig evt. følgende link som beskriver
hvordan man laver sådan en cd.

<http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=151>

Madsen.

Fra : René Nielsen

Dato : 09-03-03 00:00

"Madsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> punkt har behov for at installere Windows forfra igen. Det får
> du måske ikke behov for, men kig evt. følgende link som beskriver

Tak for linket - har også udnyttet det, og det fung. perfekt. Jeg skal
stadig bruge 2 disketter ved inst., men det er en lille pris og betale for
at undgå at opdatere med sp3 ved en geninst. af W2K
Endnu engang tak for hjælpen til alle.
MVH: René

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-03-03 15:06

On Sun, 9 Mar 2003 00:00:19 +0100, "René Nielsen" <rni@jubiimail.dk>
wrote:

[klip - Madsens oprindelige tekst]
> [...]
>stadig bruge 2 disketter ved inst., men det er en lille pris og betale for
>at undgå at opdatere med sp3 ved en geninst. af W2K

Underligt, det med disketterne.

Jeg har også prøvet opskriften på Madsens link, og her fungerer det
helt problemfrit med direkte boot fra CD,en.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 01:57

René Nielsen skrev:

> Jeg skal stadig bruge 2 disketter ved inst.,

Nå, så tog jeg fejl.

> men det er en lille pris og betale for at undgå at opdatere med
> sp3 ved en geninst. af W2K

Så sandt. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-03-03 15:58

Gert Søgaard Jensen skrev:

> Jeg har også prøvet opskriften på Madsens link, og her fungerer det
> helt problemfrit med direkte boot fra CD,en.

Grunden kunne måske være at driveren som skal bruges til Renés
ATA100-controller ikke følger med til SP3 og derfor heller ikke kan
findes under installationen uden brug af disketterne med den rigtige
driver på.

Jeg har kun installeret Win2000 en enkelt gang på denne pc, så jeg
tør ikke sige om jeg har behov for disketterne med en driver til
mine ATA100-controllere efter at have integreret SP3 på Win2000-
cd'en. Det burde ikke være nødvendigt da der følger drivere med
i SP3 til de gængse ATA100-controllere, så vidt jeg er orienteret.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-03-03 17:53

René Nielsen skrev:

> Tak for linket - har også udnyttet det, og det fung. perfekt. Jeg skal
> stadig bruge 2 disketter ved inst., men det er en lille pris og
> betale for at undgå at opdatere med sp3 ved en geninst. af W2K

Jeg har i en anden sammenhæng lige installeret Win2000 Pro DK med SP3
integreret på cd'en og installationen har ingen problemer med at finde
min ATA100-controller. Dengang hvor jeg installerede den første udgave
af Win2000 måtte jeg fodre den med en diskette med driveren på under
installationen.

Installationen af Win2000 SP3 finder endda min eksterne disk som sidder
på et kombineret USB2/IEEE 1394-kort, så det må være en meget speciel
controller du har siddende på det bundkort siden af Win2000 SP3 ikke kan
finde den under installationen.

Madsen.