MS Windows
briani 27239
Skjule bruger fra velkomstsiden
Fra : Jens S

Dato : 07-03-03 21:16

Hej

Er der en måde hvorpå man kan skjule en brugerkonto fra velkomstskærmen, så
man kun kan logge på den kont ved at lave 2 x ctrl-alt-del og skrive navn og
password?

Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-03-03 22:38

Afmarker fluebenet i
1. Kontrolpanel-->Brugerkonti
2. Skift måden, hvorpå bruger logger af og på
3. [v] Brug velkomstsiden
4. [ ] Brug velkomstsiden.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Jens S

Dato : 09-03-03 14:03

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message
> Afmarker fluebenet i
> 1. Kontrolpanel-->Brugerkonti
> 2. Skift måden, hvorpå bruger logger af og på
> 3. [v] Brug velkomstsiden
> 4. [ ] Brug velkomstsiden.

Ja, men dermed forsvinder velkomstsiden og det er jeg ikke interesseret i.
Jeg vil beholde velkomstsiden, men skjule en af brugerne fra listen, så den
bruger kun kan logge på ved at ctrl-alt-delete 2 gange og skrive navn og
password. Alle andre brugere skal kunne logge på fra velkomstsiden.

Anyone?

Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-03-03 15:31

> [...]
> bruger kun kan logge på ved at ctrl-alt-delete 2 gange og skrive navn og
> password. Alle andre brugere skal kunne logge på fra velkomstsiden.

Aaah. Du kan installere Windows XP PowerToys. Den tillader det du ønsker -
eller rettere: den ændrer i registreringsdatabasen, så det bliver som du
ønsker. Det er desuden et gratis program fra Microsoft. Kig under 'optionen'
Log On.

--

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Jens S

Dato : 09-03-03 18:27

> [...]
> eller rettere: den ændrer i registreringsdatabasen, så det bliver som du
> ønsker. Det er desuden et gratis program fra Microsoft. Kig under

Tusind tak! Jeg havde en gammel version af TweakUI, hvor der kun var
mulighed for at ændre på administratorkonto'en. Den nye kunne tricket.

Jens

Fra : Jens S

Dato : 10-03-03 19:38

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message

> Tusind tak! Jeg havde en gammel version af TweakUI, hvor der kun var
> mulighed for at ændre på administratorkonto'en. Den nye kunne tricket.
>

> Jens

Nå, da jeg så udførte det på den maskine det drejer sig om skete der noget
sjovt:

Jeg har 3 konti på maskinen: Administrator, konto A (admin rettigheder) og
konto B (brugerrettigheder). Jeg vil gerne have at det kun er konto B der
står på velkomstsiden, så konto A skal altså skjules. Da jeg havde fjernet
konto A, dukkede administratorkontoen op på velkomstsiden i stedet (!) og
jeg har kun kunne fjerne den ved at slå Konto A til igen. HJÆÆÆLP!!!

Nogen forslag?

Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-03-03 19:56