MS Windows
briani 27239
XP: måske er løbet kørt :-((
Fra : Siff Hansen

Dato : 06-03-03 23:16

Kære gruppe

Under en system-gendannelse røg der tilfældigt samtidig en el-sikring i
huset og XP nægter nu helt at samarbejde.
Jeg har taget back-up på HD2 af de aller-vigtigste filer, men vil nødig se
frem til 2 ugers aften-syslen med re-installeringer, selvom dette
selvfølgelig er den bedste løsning.
Microsofts 6 bootdisketter kan ikke opgradere hvis dette kunne være en
løsning.
Boot fra CD-rom kan ikke gendanne systemet, fordi den anmoder om en diskette
der hedder "Diskette til Windows Automatiseret Systemgenoprettelse" - Hvor
finder man en sådan fætter - har forsøgt alt !

hilsen Kenneth

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 06-03-03 23:24

> [...]
> der hedder "Diskette til Windows Automatiseret Systemgenoprettelse" - Hvor
> finder man en sådan fætter - har forsøgt alt !

Du lader XP CD'en læse ind til der fremkommer XP installation, der er også
en reparations installation.

Mvh Erik.

Fra : Siff Hansen

Dato : 06-03-03 23:39

Tak for dit hurtige svar. Det vil sige, at jeg skal starte en regulær
re-installation, hvorefter tilbuddet om reparation skulle dukke op ?

hilsen Kenneth

Fra : Siff Hansen

Dato : 06-03-03 23:58

Jeg er lidt ræd for om den formaterer HD, hvis jeg starter re-installation.

hilsen
Kenneth

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 00:07

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314503>

> [...]
| når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises, for
| at installere Windows.
|
| Tryk på F8 for at acceptere licensaftalen.
| Brug piletasterne til at vælge den Windows-installation, du vil
| reparere, og tryk derefter på R.
|
| Windows Installation reparerer installationsfilerne, Windows
| genstartes automatisk, og installationsprogrammet fuldfører
| reparationen af Windows XP-installationen.
| Følg de resterende trin for at indstille Windows.
|
| BEMÆRK! Du skal bruge den 25-cifrede produktnøgle til at udføre

Madsen.

Fra : Siff Hansen

Dato : 07-03-03 00:26

Hej Madsen
Takker igen for et hurtigt svar.
Problemet er bare, at XP meget gerne vil fortsætte den opgradering som den
blev forhindret i at gennemføre ?
Derfor får jeg ikke de valgmuligheder, som du, klogt nok, skitserer.
Skal jeg påbegynde ny installation og så evt. vente på, at den spørger om
der er tale om en reparation ?

hilsen Kenneth

Fra : Siff Hansen

Dato : 07-03-03 01:15

Jeg er imorgen hjemmefra og i Jylland. Svarer derfor ikke gruppen i
weekenden.
Jeg vil dog stadig være meget (ekstrem) glad for andre løsninger på mit
problem.

mange hilsener fra

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-03-03 09:35

Du skal boote på WIN XP CD'en og ikke fra HD. Boot rækkefølge ændres i
din BIOS. Husk at ændre tilbage ved første automatiske reboot.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-03-03 17:12

Madsen wrote:
> <http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314503>

Måske denne er bedre:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307654#3
-> Tryk på linket "Using the Recovery Console" og'
følg vejledningen.
I punkt 5 kan du bruge kommandoen "chkdsk /r",
som reparerer din installation.

HUSK at start op på CDen og _ikke_ harddisken,
dette ændres i BIOS.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-03-03 13:01

> Jeg har taget back-up på HD2 af de aller-vigtigste filer, men
> vil nødig se frem til 2 ugers aften-syslen med re-installeringer

Fornuftigt. Men 2 ugers syslen?

Jeg plejer at bruge en enekelt aften (3-4 timer total) på en total
gendannelse, med formattering og installation af drivere og det
hele... Et ghost bliver nok mit næste skridt. Måske du skulle
overveje det samme?

--
Palle Jensen

Fra : Pico

Dato : 07-03-03 17:56

Palle Jensen wrote:

> [...]
> gendannelse, med formattering og installation af drivere og det
> hele... Et ghost bliver nok mit næste skridt. Måske du skulle

Det burde alle gøre, det er en dejlig sikkerhed lige at kunne
"smutte" tilbage. Man kan også eksprimentere meget mere
når man bare kan smide et Image eller Ghost ind ved evt.
fejl.
Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-03-03 13:30

In dk.edb.system.ms-windows, Pico <IPdata@mail.dk> says...
> Det burde alle gøre, det er en dejlig sikkerhed lige at kunne

Eller også ved man hvad man laver.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-03-03 19:06

> Eller også ved man hvad man laver.

Yeah right

Død kedeligt liv uden at eksperimentere.. Man kan bare lade være og
tænde sin PC, så sker der ikke en skid

--
Palle Jensen

Fra : Pico

Dato : 08-03-03 20:02

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.system.ms-windows, Pico <IPdata@mail.dk> says...
>
> Eller også ved man hvad man laver.

Ja, alle er så dygtige ! Når man så "leger" og det går galt græder
man eller lægger Imaget ind. Det er ganske simpelt fornuft.
Før jeg kom ind til PC stod det 2 årige barnebarn og synes det
var vældigt sjovt at hamre i tasturet og køre rundt med musen.
OK, jeg ved det, jeg kunne have givet ham en kort fodlænke på,
men hver gang jeg gør det hyler han
Pico

Fra : Snuden

Dato : 09-03-03 01:10

On Sat, 8 Mar 2003 13:30:28 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.system.ms-windows, Pico <IPdata@mail.dk> says...
>
>Eller også ved man hvad man laver.

Du har vel hørt om harddiske der står af?

--
Snuden

Fra : Siff Hansen

Dato : 10-03-03 00:55

Kære Alle
Jeg takker for alle jeres gode råd.
Selvfølgelig skal jeg lave en ghost, men den har jeg jo desværre ikke, så
arbejdet går videre
(Uanset om andre kun bruger 3-4 timer, ja, så tager det mig, med alle
indstillinger, et par ugers aftenarbejde - selvfølgelig ikke intensivt, når
der er unger, vasketøj og andre sager).

Nu er jeg der, hvor jeg får startet selve restore-processen via boot fra
cd-rom og det er trods alt fremskridt - tak for det !
Der bliver anmodet om hvilken windows-version den skal logge på og
administratorkode og her stopper historien så...
Restore-processen sætter mig nemlig herefter på en C:\windows> - prompt.
Hvad skal jeg taste herefter ? CHKDSK melder ingen problemer og såvidt jeg
kan se, er alt ok på HD, altså bortset fra det, der gør at jeg ikke kan køre
XP - Nogle bud ?

hilsen Kenneth