MS Windows
briani 27239
Windows XP Registrerings system ?
Fra : Sparre

Dato : 06-03-03 21:23

Hejsa

Sikkert et ? der blir stillet ofte men har ikke lige kunnet finde et svar
her i gruppen. Here Goes

Jeg ønsker lidt information om hvordan Windows XP opfører sig når man lige
har instaleret det. Denne her registrerings funktion hvordan virker den, og
kan man lade være med at registrere. Jeg er lidt lost på det område.

Det er en såkaldt OEM version der er tale om (hva betyder OEM?) og ikke en
corporate(?) som vist ikke kræver registrering(?)

nogen der kan give mig en gennemgang af hvilke muligheder der evt. er ved at
instalere den samme Windows XP (samme cd key) på to forskellige maskiner
(ved godt man ikke må) men vil vide om man kan ?

Håber nogen kan hjælpe mig ud af mit vildrede...

--
Sparre

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 06-03-03 22:13

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> [...]
maskiner
> (ved godt man ikke må) men vil vide om man kan ?
>
> Håber nogen kan hjælpe mig ud af mit vildrede...

Hej

Du behøver ikke registrere dit Windows. Men du er nødt til at
aktivere Windows XP. Når det er aktiveret bliver det "låst" til den
computer det er installeret på. Det vil sige du kan godt
geninstallere det 2 gange (så vidt jeg lige husker) på samme
computer. Hvis du vil installere det på en anden computer eller der
bliver ændret meget på hardwaren er du nødt til at have en kode fra
Microsoft (ingen problem, og gratis - blot lidt irriterende) for at
kunne aktivere Windows. Det samme gælder i øvrigt 3. gang du
installere på samme PC.

Du kan kun have det aktiveret på 1 computer ad gangen. Altså du kan
(men må ikke) installere det på 2 computere samtidig, men kan kun
aktivere på den ene. Uden aktivering ophører Windows XP med at virke
efter 30 dage.

OEM version købes sammen med ny computer og er ikke så belastende
for miljøet (mindre emballage). OEM versioner har et mærkat med der
skal sidde på computeren ifgl. licensen, og er billigere fordi det
er en føstegangsinstallation - ellers er der ingen forskel.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Edmund

Dato : 07-03-03 09:01

Johnny Nielsen wrote:

> [...]
> Microsoft (ingen problem, og gratis - blot lidt irriterende) for at
> kunne aktivere Windows. Det samme gælder i øvrigt 3. gang du

Hvis man ikke ændrer hardware, kan man vist aktivere i det uendelige vil
jeg tro.
Jeg har installeret en del gange, så jeg forstår ikke det du skriver med
3. gang.

Jeg har XP home, er der mon forskel på Home og Pro

--
Mvh Edmund