MS Windows
briani 27239
Opdatering XP.
Fra : Steen Nissen

Dato : 06-03-03 18:01

Jeg har forgæves forsøgt flere gange at opdatere Windows XP.
Det drejer sig om sikkerheds opdatering 810577 og anbefalet opdatering
322001.

Jeg har installeret SP 1 og de andre opdateringer har der ikke været nogle
problemer med.

/Steen

Fra : Madsen

Dato : 06-03-03 18:20

Steen Nissen skrev:

> Jeg har forgæves forsøgt flere gange at opdatere Windows XP.
> Det drejer sig om sikkerheds opdatering 810577 og anbefalet
> opdatering 322001.

Hvad er fejlmeddelelsen?
Har du prøvet at hente dem udenom Windows Update og installere dem
manuelt?

<http://support.microsoft.com/?kbid=810577>

322001 kan jeg ikke lige finde noget information om. Det er heller
ikke en opdatering jeg har installeret her på min WinXP Pro.

Du er sikker på at det ikke er 322011 den hedder?

<http://support.microsoft.com/?kbid=322011>

Madsen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 06-03-03 19:22

Hej Madsen !

> Hvad er fejlmeddelelsen?

Fejlmelding:

Installationsprogrammet kunne ikke bekræfte gyldigheden af filen update.inf.
Kontroller at Kryptografiske tjenester køre
på computeren.

> Du er sikker på at det ikke er 322011 den hedder?
>
> <http://support.microsoft.com/?kbid=322011>

Du har ret det var mig der skrev forkert.

/Steen

Fra : Madsen

Dato : 06-03-03 22:28

Steen Nissen skrev:

> Kontroller at Kryptografiske tjenester køre på computeren.

Og gør den så det? (Start > Kør: services.msc)

Madsen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 07-03-03 00:07

> Og gør den så det? (Start > Kør: services.msc)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ja
starttype: automatisk

Jeg ser der er startet en ny tråd, og jeg har også prøvet det råd du har
givet der, men den skriver stadig fejl ( Q810577)

/Steen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 01:45

Steen Nissen skrev:

> Jeg ser der er startet en ny tråd, og jeg har også prøvet det råd
> du har givet der, men den skriver stadig fejl ( Q810577)

Nå, men så prøv igen at gå i kommandoprompten (Start > Kør: cmd)
og kør følgende kommandoer, efterfulgt af et tryk på Enter efter
hver linie:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Luk kommandoprompten og prøv opdateringen igen.

Madsen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 07-03-03 16:53

> [...]
> ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
> net start cryptsvc
>
> Luk kommandoprompten og prøv opdateringen igen.

Hej Madsen

"Ping Pong Dynamolygte" så var den der Madsen.

Længe leve usenet, tak for hjælpen.

Mvh Steen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 16:59

Steen Nissen skrev:

> Længe leve usenet, tak for hjælpen.

Velbekom, men hvad egentlig med Q322011? Fik du den installeret ved
at hente den manuelt, eller røg den også først ind da catroot2 blev
omdøbt?

Madsen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 07-03-03 19:30

> Velbekom, men hvad egentlig med Q322011? Fik du den installeret ved
> at hente den manuelt, eller røg den også først ind da catroot2 blev
> [...]

Hej Madsen !

Ja den ville også først makke ret tel sidst.

/Steen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 21:00

Steen Nissen skrev:

> Ja den ville også først makke ret tel sidst.

Ok.
Til orientering så kan du godt slette den her gamle oldcatroot2-
mappe, for den har du ikke noget at bruge til. Den fylder sikkert
ikke alverden, men den er overflødig nu. Der er sikkert blevet
oprettet en ny catroot2-mappe inde i Windows\System32-mappen og
selvom der ikke er, så er oldcatroot2 ikke en mappe som WinXP
kender til eller bruger længere.

Madsen.

Fra : Steen Nissen

Dato : 07-03-03 23:52

> [...]
> oprettet en ny catroot2-mappe inde i Windows\System32-mappen og
> selvom der ikke er, så er oldcatroot2 ikke en mappe som WinXP

Er hermed gjort.

Endnu en gang tak for hjælp.

Mvh Steen