MS Windows
briani 27239
Password til BIOS
Fra : /Ole

Dato : 06-03-03 17:07

½øjs@

En kammerats maskine har (måske) fået en virus. Nu vil den ikke starte op,
og jeg kan ikke komme ind i bios, og få den til at starte fra disk- ellers
cd-romdrev. Jeg kan starte op i kommandopromt, og ikke længere, nogen
forslag til at få fat i koden, eller omgå den??

På forhånd tak, jeg er virkelig på røven med det her

/Ole

Fra : /Ole

Dato : 06-03-03 17:09

UPS!!!!!! Glemte lige, det er win98SE

/Ole

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-03-03 18:21

En enkel løsning vil være at resette bios. Luk maskinen op og tag fat i
manualen. I manualen kan du sikkert finde den jumper der kan benyttes til at
resette bios. Når dette er gjort er den ikke længere password beskyttet...

Fra : /Ole

Dato : 06-03-03 19:00

Desværre, har jeg ikke noget på maskinen, den er købt brugt

/Ole

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 06-03-03 19:42

Hej
Du tager batteriet på bundkortet ud(det runde), og lader det være afmonteret
et par timer. Dette løser langt de fleste gange problemet

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 07-03-03 10:42

Du kunne jo blot tage en BIOS fra en anden maskine og sætte i.
Så starter du op, og denne BIOS fortæller, at der er en fejl.

Tilbage med den originale BIOS, og du kan lave det, du vil.

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 07-03-03 10:49

En jumper skal lige monteres og fjernes igen, så er BIOS nulstillet!

/ Steffen

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 07-03-03 11:25

Fra : Thomas

Dato : 06-03-03 22:18

> [...]
> cd-romdrev. Jeg kan starte op i kommandopromt, og ikke længere, nogen
> forslag til at få fat i koden, eller omgå den??

Reset bios ved at flytte relevante jumbere på bundkortet.

Jeg har aldrig set et bundkort hvor der ikke var indikatorer på bundkortet
over eventuelle vigtige jumberindstillinger...
Ellers kan man så godt som altid finde digitale info om motherboardet på
producentens hjemmeside.

venligst

Thomas