MS Windows
briani 27239
Win98SE oveni Win95?
Fra : [Anders And]

Dato : 06-03-03 09:13

Ja, ja, jeg ved godt, det måske er et lidt åndet spørgsmål, men :

Har en maskine med Win95 på .. og nu vil jeg gerne opgradere den til
Win98SE.
Maskinen har dog ikke et CD'drev, så jeg tænkte på at lægge alle de
nødvendige Win98SE-CABfiler i en mappe (f.eks. \WIN98SE\) - og derefter køre
install-filen, MEN ..

01. Kan jeg bare gøre sådan - eller kræver det en formatering først?
02. Kan jeg overhovedet OPDATERE en Win95 til Win98SE?
03. Hvis det kan lade sig gøre - er det så en dataDESTRUKTIV handling?

HilZen fra Andeby :)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-03-03 13:51

[Anders And] 's insignificant opinion was stated in:
UpD9a.112468$Hl6.10278299@news010.worldonline.dk

> [...]
> Maskinen har dog ikke et CD'drev, så jeg tænkte på at lægge alle de
> nødvendige Win98SE-CABfiler i en mappe (f.eks. \WIN98SE\) - og

Bare du husker at kopiere alle filerne ind, du står med en windows 96 :)
hvis den går i stå midt i installationen fordi den mangler en fil.

> 01. Kan jeg bare gøre sådan - eller kræver det en formatering først?
> 02. Kan jeg overhovedet OPDATERE en Win95 til Win98SE?
Ingen problemer, en ren installation er dog oftest at foretrække, men 98
kan snildt finde ud af at opdatere en 95.

> 03. Hvis det kan lade sig gøre - er det så en dataDESTRUKTIV handling?
Kun hvis du formatterer. Dine dokumenter forbliver intakte og alle
programmerne burde også virke.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Jan V.

Dato : 06-03-03 14:28

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen problemer, en ren installation er dog oftest at foretrække, men 98
> kan snildt finde ud af at opdatere en 95.

KUN hvis det er en opdateringsversion - en fuld version kan ikke finde ud af
at opdatere .

Et snydetrick (som jeg har læst om, aldrig prøvet), er at boote på en Win98
startdisk, omdøbe C:\WIN.COM til noget andet og derefter køre den fulde
version - så skulle den kunne opdatere, selv om det er en fuld version.

Men ingen garanti herfra.

> --
> /Sune
> Fac ut vivas!

Jan

Fra : Jan V.

Dato : 06-03-03 14:49

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> startdisk, omdøbe C:\WIN.COM til noget andet og derefter køre den fulde
> version - så skulle den kunne opdatere, selv om det er en fuld version.

Skulle selvfølgelig have været C:\WINDOWS\WIN.COM

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-03 16:32

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev :

>KUN hvis det er en opdateringsversion - en fuld version kan ikke finde ud af
>at opdatere .

Jo, men en OEM-version kan ikke.

Fra : Jan V.

Dato : 07-03-03 09:59

> Jo, men en OEM-version kan ikke.
>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Aha, det var der kæden faldt af - jeg har kun OEM versioner.

Tak for det.

Jan