MS Windows
briani 27239
Pagefile.sys
Fra : Yildizhan

Dato : 05-03-03 23:12

Min pagefile.sys fil fylder over 800MB....kan det virkelig være rigtigt??

Kan den gøres mindre uden at gøre skade ved XP??
Hvordan gøre man??
Jeg har 512MB ram og 120GB HD.

På forhånd tak

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-03-03 23:44

Yildizhan 's insignificant opinion was stated in:
b45snb$1q7fr5$1@ID-101693.news.dfncis.de

> Min pagefile.sys fil fylder over 800MB....kan det virkelig være
> rigtigt??

Slet ikke unormalt, den er typisk mellem 1½ og 2 gange den mængde fysisk
ram man har i. Så din er lige i mellem.

> Kan den gøres mindre uden at gøre skade ved XP??
Både og... Du kan boote fra en dos-bootdisk og slette den -bemærk den er
beskyttet, brug attrib -a -s -h pagefile.sys for at tilgå den.
Så vil XP lave en ny, som muligvis er lidt mindre. Hvis den har brug for
det bliver den udviddet, men den er knap så flink til at gøre den mindre.

> Hvordan gøre man??
> Jeg har 512MB ram og 120GB HD.

Du _kan_ justere den det via kontrolpanel=>system/[avanceret]/ydeevne,
men det kan ikke anbefales.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : ct

Dato : 06-03-03 00:35

> Du _kan_ justere den det via kontrolpanel=>system/[avanceret]/ydeevne,
> men det kan ikke anbefales.

Joooo. bare ikke i *den* retning. Jeg har haft stor succes med at sætte min
til 1.5GB fast størrelse og flytte den til min nr. 2 harddisk. Mange
programmer starter *væsentligt* hurtigere op nu, og cacher ikke nær så
meget.

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-03-03 15:20

In dk.edb.system.ms-windows, Sune Storgaard <speg-fjern@mail.dk> says...
> Du _kan_ justere den det via kontrolpanel=>system/[avanceret]/ydeevne,
> men det kan ikke anbefales.

Jo, det kan i allerhøjeste grad anbefales. 256 MB er længe nok til
pagefile.sys med 512 MB RAM i maskinen.

Maskinen bliver faktisk markant hurtigere at arbejde med.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-03-03 17:18

Sun, 9 Mar 2003 15:20:15 +0100, skrev Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk>:

> [...]
>pagefile.sys med 512 MB RAM i maskinen.
>
>Maskinen bliver faktisk markant hurtigere at arbejde med.

Jeg har neto 512 mb ram. Inde under ydeevne er der to værdier:
Størrelse ved start: 768
Maximal størrelse (MB): 1536

Hvilket af disse to værdier skal sættes til 256 mega?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-03-03 13:25

In dk.edb.system.ms-windows, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> says...
> Jeg har neto 512 mb ram. Inde under ydeevne er der to værdier:
> Størrelse ved start: 768
> Maximal størrelse (MB): 1536
>
> Hvilket af disse to værdier skal sættes til 256 mega?

Størrelse ved start.

Max størrelse sætter du til 512 MB - 768 MB hvis du billedbehandler
meget.