MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
2 gange xp
Fra : Michael Frandsen

Dato : 05-03-03 20:16

jeg har harf 2 harddiske installeret med hver sin XP (så de begge kunne
bruges til at boote på) da jeg nu er færdig med at flytte filer over og har
pillet den ene HD ud kommer problemet. når jeg starter maskinen får jeg
stadig 2 muligheder frem med hvilken xp jeg vil åbne (det er lige efter at
maskinen har talt ram) hvordan sletter jeg den som ikke er til stede mere

mvh
michael

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 05-03-03 21:05

Denne Computer-Avanceret - start og genoprettelse
vh Bc

Fra : Poul Jensen

Dato : 11-03-03 02:42

"Bjarne Christensen" <bjach@fjernpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Denne Computer-Avanceret - start og genoprettelse
> vh Bc
> "Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> har

Brug Genoprettelseskonsol

Kan køres ved at starte computeren med Windows XP installations CD. Når
installationsprogrammet er indlæst får du mulighed for at installere eller
reparere installationen. Tast R for reparation - hvis du har flere
styresystemer (dual boot) vil du blive bedt om at angive hvilket system du
vil logge på. Derefter skal du logge dig på med Administrator koden.
Konsollen virker ligesom Kommandoprompt, men bemærk at der er ofte andre
parametre (switches).

Når du er i prompten kan du skrive help for at se de forskellige programmers
kommandoer. Hvis du f.eks. har bøvl med at starte computeren er det oplagt
med FIXBOOT. Du kan få hjælp til parametrene ved at taste mellemrum
efterfulgt af /?

Genoprettelseskonsol kan også installeres på computeren, så starter det lidt
hurtigere. Det installeres fra XP cd'en ved at gå til Kør og taste:
D:\i386\winnt32.exe /cmdcons

Bemærk at du skal ændre drevbogstavet D: til det drevbogstav dit CD drev
har - hvis det ikke er D: selvfølgelig

Konsollen vil installere sig på C: og fylder cirka 7mb.

Jeg vil anbefale dig at søge på genoprettelse i Windows Hjælp og Support.
Der kan du finde meget mere om de forskellige kommandoer og parametre, som
du kan udskrive, hvis du mener at få brug for dem.

Så er den Ged vistnok barberet.