MS Windows
briani 27239
XP - ny hardware skal ikke findes
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-03 18:26

Jeg har en XP, som jeg kun booter op i ved særlige lejligheder. Når jeg
gør, overdænges jeg af popop-vinduer, der fortæller mig, at der er
fundet ny hardware. Jeg skal ikke bruge den pågældende hardware i den
XP, og vil meget gerne slippe for installationsvinduerne. Hvad gør jeg?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter T.

Dato : 05-03-03 18:36

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg skal ikke bruge den pågældende hardware i den
> XP, og vil meget gerne slippe for installationsvinduerne. Hvad gør jeg?

Det er et skud i tågen. Når du har bootet op og har cancel'et dig igennem
alle vinduerne, kan du så ikke disable hardwaren i system properties/device
manager?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
30 år gammel og uni-studerende (humaniora) mangler værelse i Kbh.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-03 18:45

Peter T. wrote:

> Det er et skud i tågen. Når du har bootet op og har cancel'et dig igennem
> alle vinduerne, kan du så ikke disable hardwaren i system properties/device
> manager?

Det vil jeg prøve næste gang, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-03-03 20:53

> Det vil jeg prøve næste gang, tak!

Højreklik på "denne computer" - egenskaber - fanebladet "automatiske
opdateringer" - fjern fluebenet i hold computeren opdateret......"

klik anvend/ok

--
ahw

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-03 22:43

Arne H. Wilstrup wrote:

> Højreklik på "denne computer" - egenskaber - fanebladet "automatiske
> opdateringer" - fjern fluebenet i hold computeren opdateret......"

Det er jeg temmelig sikker på, at jeg allerede har gjort for at stoppe
opdateringspop-op'erne. Men det har ikke stoppet ny hardwarepop-op'erne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-03-03 23:55

tja, hjælpefilen oplyser følgende:

Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet, hvis du vil deaktivere automatiske
opdateringer for computeren. Det virker hos mig.

--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 06-03-03 01:03

Arne H. Wilstrup skrev:

> Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet, hvis du vil deaktivere
> automatiske opdateringer for computeren. Det virker hos mig.

Opdateringer fra nettet og manglende drivere til installeret hardware
under WinXP er mig bekendt ikke det samme.
WinXP vil forsøge at installere drivere til enheder som optræder med
et spørgsmålstegn i Enhedshåndtering under opstart, medmindre at man
annullerer installationen og enten vælger at koble enheden fra i
Enhedshåndtering eller også klikker et flueben af som beder WinXP om
at den ikke skal spørge igen. Det sidste er det eneste jeg har gjort
for at få min SCSI-scanner under WinXP til at lade være med at poppe
op med et 'New hardware found'-vindue under opstarten. I 'New hardware
found'-vinduet var der ganske simpelt en 'Don't ask again' og jeg har
ikke set vinduet siden.

Madsen.