MS Windows
briani 27239
filnavn automat?
Fra : N I E L S

Dato : 05-03-03 01:59

Hvordan kan jeg i en arbejdsgang omdøbe dele af alle filer i en mappe?

(Jeg er ved at indexere jpgs fra digicam).
--
N I E L S

Fra : Leony

Dato : 05-03-03 11:35

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg i en arbejdsgang omdøbe dele af alle filer i en mappe?
> (Jeg er ved at indexere jpgs fra digicam).

Du kan gøre det på denne måde i XP:
Windows Explorer in Windows XP lets you rename multiple files with one
command, but alas, only in a limited way. First highlight the files you
want to rename. For noncontiguous files, hold down the Ctrl key as you
click on the filenames. Then press F2 and enter the new name. The files
will all be given the same name, with consecutive numbers appended to
differentiate them.
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,574388,00.asp

Windows/Total Commander har en meget anvendelig filomdøber indbygget:
http://www.ghisler.com/
(bruger jeg selv til billedomdøbning fra digicam).

Der findes masser af filomdøbningsværktøjer på Tucows:
http://tucows.worldonline.dk/system/filerename95_default.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : N I E L S

Dato : 07-03-03 00:57

Leony wrote:
> [...]
> as you click on the filenames. Then press F2 and enter the new name.
> The files will all be given the same name, with consecutive numbers

Det virker perfekt. Tak.
--
N I E L S

Fra : Leony