MS Windows
briani 27239
DVD_PLAYER
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 19:30

Hej.

Jeg kører win98se, og har et dvd drev installeret.

Hvad skal jeg have, for at kunne spille en dvd film ?

mvh, Erik

Fra : Gevaldi

Dato : 04-03-03 19:37

Erik Jakobsen skrev:

> Hej.
>
> Jeg kører win98se, og har et dvd drev installeret.
>
> Hvad skal jeg have, for at kunne spille en dvd film ?

PowerDVD

En film, 1 1/2 liter cola, en pose matadormix
og en god lænestol

Fulgte der ikke nogen player med til drevet?

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 19:53

>PowerDVD

Ok.

>En film, 1 1/2 liter cola, en pose matadormix
>og en god lænestol

Filmen har jeg. Kun 1 liter Cola. Ingen matadormix. God lænestol

>Fulgte der ikke nogen player med til drevet?

Jeg kan ikke finde disketten, der var med, og på Samsungs site synes
jeg ikke, at jeg kan finde det, jeg skal bruge til SD-612FE.

Tak for dit svar.

mvh, Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 20:07

Jeg har hentet softwaren.

Der er fejl:

Error 89030000
Unknown file format.

mvh, Erik

Fra : Per N

Dato : 04-03-03 19:53

On Tue, 04 Mar 2003 19:29:33 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Jeg kører win98se, og har et dvd drev installeret.
>
>Hvad skal jeg have, for at kunne spille en dvd film ?

Den bedste viewer er PowerDVD. Den følger ofte med
til DVD drev, men ellers kan man jo altid komme til at
kigge forbi http://kickme.to/FOSI ved et uheld.
( højre kolonne, nr 3 fra toppen )

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 20:10

>Den bedste viewer er PowerDVD. Den følger ofte med
>til DVD drev, men ellers kan man jo altid komme til at
>kigge forbi http://kickme.to/FOSI ved et uheld.
>( højre kolonne, nr 3 fra toppen )

Tak for det Per. Men jeg kan af en eller anden grund ikke downloade
derfra lige nu.

Men jeg så en der lå med et væmmeligt forvredent ansigt. Personen
skulle da hjælpes

mvh, Erik

Fra : Gevaldi

Dato : 04-03-03 20:11

Erik Jakobsen skrev:

> Men jeg så en der lå med et væmmeligt forvredent ansigt. Personen
> skulle da hjælpes

Hendes finger sidder fast *LOL*

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 20:31

>Hendes finger sidder fast *LOL*

Det ER da synd.

Erik.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 21:07

Hej.

Også med denne version får jeg en error 89030000 'Unknown file
format'.

Hvad skyldes dette mon ?.

mvh, Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 07:52

On Tue, 04 Mar 2003 21:06:33 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Også med denne version får jeg en error 89030000 'Unknown file
>format'.
>
>Hvad skyldes dette mon ?.

Er det en DVD skive du vil afspille, eller en fil du
har på harddisken ? ( AVI eller MPG )

For er det det sidste, så mangler du måske en codec.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 11:03

>Er det en DVD skive du vil afspille, eller en fil du
>har på harddisken ? ( AVI eller MPG )

Det er en dvd skive.

>For er det det sidste, så mangler du måske en codec.

Jeg er ikke med på, hvad en codec er ?

>mvh Per

mvh Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 11:17

On Wed, 05 Mar 2003 11:02:57 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Jeg er ikke med på, hvad en codec er ?

Det har kun betydning hvis det er en video fil
du har på harddisken, altså f.eks. et "rip" af
en DVD skive som så er kodet til f.eks. DivX.
Skal man afspille sådan en fil, så kræves det at
man har det samme DivX codec på sin maskine
som filmen blev lavet med. En codec er altså en
lille fil som gør at din computer kan afkode og
vise filmen.

Men dette gælder ikke ved en DVD skive, da det
codec som skal bruges er indbygget i PowerDVD.

mvh Per

Fra : XoDeus

Dato : 25-03-03 09:04

>Det er en dvd skive.
Det er vel ikke en film der er importeret fra Asien eller sådan
deromkring?

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-03-03 21:55

Hej Per.

Er den version jeg har downloadet for XP ??

Erik.

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 07:48

On Tue, 04 Mar 2003 21:54:45 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Hej Per.
>
>Er den version jeg har downloadet for XP ??

Hej

Det vil jeg da mene. Den hedder da ihvertfald PowerDVD XP.

Godtnok kører jeg selv Windows 98, så jeg kan selv ikke tjekke,
men jeg kender da et par stykker som bruger den under XP.

mvh Per

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 07:51

Nå, nu fik jeg lige spolet båndet tilbage og så at
du også kører Windows 98, så hvis dit spørgsmål
gik på om denne PowerDVD skal virke med Win98,
så er svaret ja. Den virker ihvertfald fint her hos mig.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 11:06

On Wed, 05 Mar 2003 07:50:59 +0100, Per N <nospam@nospam.com> wrote:

>Nå, nu fik jeg lige spolet båndet tilbage og så at
>du også kører Windows 98, så hvis dit spørgsmål
>gik på om denne PowerDVD skal virke med Win98,
>så er svaret ja. Den virker ihvertfald fint her hos mig.

Det lyder jo godt. Men mon der er noget i en opsætning, der kan være
forkert ?.

Jeg har hentet Easy DVD Player, og her kørte dvd'en med det samme ?.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 11:04

>Hej

Hej Per.

>Det vil jeg da mene. Den hedder da ihvertfald PowerDVD XP.

Og jeg kører WIN98SE her

>Godtnok kører jeg selv Windows 98, så jeg kan selv ikke tjekke,
>men jeg kender da et par stykker som bruger den under XP.

Ok.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 11:35

On Wed, 05 Mar 2003 11:04:13 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Og jeg kører WIN98SE her

Den version virker også fint med Win98,
så det er ikke derfor.

Jeg tror bare at grunden til at den nyeste PowerDVD hedder
XP er den rent designmæssigt ser mere XP-agtig ud.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 12:40

>Den version virker også fint med Win98,
>så det er ikke derfor.

OK Per. Men kan du hjælpe mig med at sætte P_DVD op tror du ?

>Jeg tror bare at grunden til at den nyeste PowerDVD hedder
>XP er den rent designmæssigt ser mere XP-agtig ud.
>
>mvh Per

mvh Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 12:50

On Wed, 05 Mar 2003 12:39:39 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>OK Per. Men kan du hjælpe mig med at sætte P_DVD op tror du ?

Tjae, hvad eller hvorfor skal det sættes op ?

Normalt er det ikke nødvendigt med nogen opsætning af
programmet. Det skal bare installeres og så kører det.

Er det den fejlkode du nævnte igår som du stadig
kæmper med ? For så tror jeg ikke at det er et
opsætningsproblem i PDVD.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 13:28

> [...]
>
>Er det den fejlkode du nævnte igår som du stadig
>kæmper med ? For så tror jeg ikke at det er et

Det er lige præcis denne fejl. Hvad mon jeg kan gøre ?

>mvh Per

mvh Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 13:34

On Wed, 05 Mar 2003 13:27:37 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Det er lige præcis denne fejl. Hvad mon jeg kan gøre ?

Desværre så aner jeg det ikke. Hos mig har PowerDVD
altid virket perfekt og jeg er aldrig stødt på den fejl de
nævner.

Præcis hvad gør du når fejlen opstår ?

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 13:43

>Desværre så aner jeg det ikke. Hos mig har PowerDVD
>altid virket perfekt og jeg er aldrig stødt på den fejl de
>nævner.

Ok, men du må gerne sige du til mig
>Præcis hvad gør du når fejlen opstår ?

Jeg klikker på play, hvorefter fejlen kommer .

>mvh Per

mvh Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 14:01

On Wed, 05 Mar 2003 13:43:18 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Ok, men du må gerne sige du til mig

LOL, mange tak.

>Jeg klikker på play, hvorefter fejlen kommer .

Hmm, hos mig starter PowerDVD op automatisk når
den får en DVD skive. Den begynder også automatisk
at spille filmen.

Har du autoplay slået til på DVD drevet ?

Hvis din PowerDVD ikke selv starter, så ved den vel
heller ikke at det er DVD drevet der skal spilles fra.
Har du haft klikket på mappe/arkiv ikonet og valgt
DVD drevet ? ( den knap der sidder lavt, lige til venstre
for det runde område med play/stop osv )

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 14:40

>Hmm, hos mig starter PowerDVD op automatisk når
>den får en DVD skive. Den begynder også automatisk
>at spille filmen.

Ok.

>Har du autoplay slået til på DVD drevet ?

JEp.

> [...]
>DVD drevet ? ( den knap der sidder lavt, lige til venstre
>for det runde område med play/stop osv )

Når jeg sætter DVD'en i, starter PowerDVD godt nok op, men så kommer
fejlen et øjeblik efter.

Jeg har sendt dig screebshots.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 14:46

On Wed, 05 Mar 2003 14:39:30 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Jeg har sendt dig screebshots.

No way. Jeg har ikke opgivet min mail addresse.

Brug dk.binaer istedet.

Vender tilbage om et par timer. Skal lige ud en tur.

mvh Per

Fra : XoDeus

Dato : 25-03-03 09:06

det kan være at du skal opdatere din version af Power DVD til den
nbyeste så den kan finde dit DVD drev, det er måske luidt nyere så det
måske ikke er skrevet i programkoden fra strten af!

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 13:53

Jeg har ingen region code sat. Har det noget at sige ?.

Hvad sker der, når du sætter din DVD i dit drev ?.

mvh Erik

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 14:01

On Wed, 05 Mar 2003 13:53:02 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Hvad sker der, når du sætter din DVD i dit drev ?.

Se mit andet svar

mvh Per

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 16:44

wrote:

>Jeg har ingen region code sat. Har det noget at sige ?.

Det kommer an på den DVD du prøver at spille.

Ud fra de to billeder i dk.binaer ser det ud til at
dit DVD drev er sat til Region 2 som jo er Danmark.
Hvis skiven er Region 1 så kan det godt give
problemer, men jeg mener nu at man så får besked
om at Regionen er forkert og ikke bare en kode.

Du har vel ikke en anden DVD du kan prøve med ?
Prøv evt med en almindelig musik CD. Den skal PDVD
nemlig også kunne spille.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 17:25

> [...]

>om at Regionen er forkert og ikke bare en kode.

Ok.

>Du har vel ikke en anden DVD du kan prøve med ?

Nej det har jeg desværre ikke.

>Prøv evt med en almindelig musik CD. Den skal PDVD
>nemlig også kunne spille.

Det har jeg lige gjort, men så kommer der en internal error op.
Øv det bras !

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 18:36

On Wed, 05 Mar 2003 17:25:05 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Det har jeg lige gjort, men så kommer der en internal error op.
>Øv det bras !

Ja, det er sgu godtnok surt. Jeg må nok tilstå at jeg
er ved at løbe tør for gode ideer.

Når selv en almindelig musik CD får programmet til
at kokse, så tyder det jo nok på at der er et eller
andet helt galt, enten med PowerDVD, drevet
eller med Windows. Jeg ved bare ikke lige hvad
det skulle være eller hvad vi gør ved et.

Virker drevet ellers godt nok når du bare bruger
det som et almindeligt CD drev ?

mvh Per

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 18:40

Forresten, måske der sidder nogen i
dk.edb.hardware.drev.dvd
som kan hjælpe.
Det ville da ikke skade at spørge der.
Måske der er nogen i den gruppe som
har set den fejl før.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 19:06

On Wed, 05 Mar 2003 18:40:25 +0100, Per N <nospam@invalid.mail.dk>
wrote:

>Forresten, måske der sidder nogen i
>dk.edb.hardware.drev.dvd
>som kan hjælpe.

Det ku jo være. Tak for info.

>Det ville da ikke skade at spørge der.
>Måske der er nogen i den gruppe som
>har set den fejl før.

Det vil ikke kunne skade spor. Men nu vil jeg lige vente til efter at
mit Asus drev er ankommet og installeret.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 06-03-03 16:17

Hej Per.

Det var ikke DVD drevet, der var noget galt med. Men jeg fik en info
om, at det havde noget med ASPI driveren at gøre.
Jeg hentede den, og så startede det godt nok op. Men med DMA er der
ligesom ikke syncronisering i billedet, og uden DMA bliver monitoren
helt sort, men musikken spiller. Sikke noget at spille for.

Men nu ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre.

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 07-03-03 07:23

On Thu, 06 Mar 2003 16:17:11 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Hej Per.
>
>Det var ikke DVD drevet, der var noget galt med. Men jeg fik en info
>om, at det havde noget med ASPI driveren at gøre.

Ja, det så jeg. Siden med fejlkoderne kendte jeg ikke, så jeg
fik også lært lidt.

>Jeg hentede den, og så startede det godt nok op. Men med DMA er der
>ligesom ikke syncronisering i billedet, og uden DMA bliver monitoren
>helt sort, men musikken spiller. Sikke noget at spille for.

Og du er sikker på at DMA er slået til ? Har du været inde i
Enhedshåndteringen som jeg beskrev i går ?

Hvordan sidder de forskellige drev ( HD, CD & DVD ) placeret
på dine IDE porte ? Er du 200% sikker på at alle drev er
jumpet korrekt ?

Hvor hurtig er din maskine ? ( CPU )

>Men nu ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre.

Næh, jeg skyder også i blinde her.

Har du evt. overvejet den ultimative kur ? ( Format C: )

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 07-03-03 07:42

>Ja, det så jeg. Siden med fejlkoderne kendte jeg ikke, så jeg
>fik også lært lidt.

Ja ok. Da det så ikke hjalp, hentede jeg den software, der var
angivet, hvis det første ikke hjalp.

>Og du er sikker på at DMA er slået til ? Har du været inde i
>Enhedshåndteringen som jeg beskrev i går ?

Ja det er den.

>Hvordan sidder de forskellige drev ( HD, CD & DVD ) placeret
>på dine IDE porte ? Er du 200% sikker på at alle drev er
>jumpet korrekt ?

Jo det er de.

>Hvor hurtig er din maskine ? ( CPU )

Den er på 1Ghz -Athlon-.

>Næh, jeg skyder også i blinde her.

Ja.
>Har du evt. overvejet den ultimative kur ? ( Format C: )

På et tidspunkt. Ja !.

Men så tænkte jeg på driveren til mit AGP skærmkort. Jeg hentede den
sidste version fra ATI.

Derefter kørte det, og så så jeg hele fimen "Elsker dig for evigt".

Pyha sikke en omgang.

>mvh Per

Tak for hyggelig skriveri Per.

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 07-03-03 07:51

On Fri, 07 Mar 2003 07:42:16 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Men så tænkte jeg på driveren til mit AGP skærmkort. Jeg hentede den
>sidste version fra ATI.
>
>Derefter kørte det, og så så jeg hele fimen "Elsker dig for evigt".

Jubiii !

Ja, skærmdriveren havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg har ellers selv
et ATI 7500 kort, men det har ikke givet den slags problemer.

>Tak for hyggelig skriveri Per.

Selv tak. Jeg er glad for at du fik løst problemet.

God weekend

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 19:05

>Ja, det er sgu godtnok surt. Jeg må nok tilstå at jeg
>er ved at løbe tør for gode ideer.

Ja det er surt show.

> [...]
>andet helt galt, enten med PowerDVD, drevet
>eller med Windows. Jeg ved bare ikke lige hvad
>det skulle være eller hvad vi gør ved et.

Jeg afinstallerede/installerede alt multimedie in WIN98SE.
Så var det CD_Rom afspilleren der, der startede musikken op.

>Virker drevet ellers godt nok når du bare bruger
>det som et almindeligt CD drev ?

Jeg ved det ikke rigtigt. Af og til har jeg det mistænkt for, at være
defekt.

Men når jeg så tænker på, at det har installeret hele SuSE Linux 8.1
fra den DVD, der medfølger, så er det ikke så ringe endda.

Men jeg får i morgen et nyt Asus DVD drev -ata100-.
Så må vi se, om det vil. Det er retail jeg får.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Per N

Dato : 06-03-03 07:00

On Wed, 05 Mar 2003 19:04:48 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

>Men jeg får i morgen et nyt Asus DVD drev -ata100-.

Så håber jeg virkelig at det løser problemet.
Du må da meget gerne smide en enkelt linie her når
du ved noget.

>Så må vi se, om det vil. Det er retail jeg får.

Så får du sansynligvis også en frisk kopi af PowerDVD.
Den fulgte ihvertfald med til de 2 DVD drev som jeg har
købt.

Held og lykke med det nye drev.

mvh Per

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 06-03-03 07:29

>Så håber jeg virkelig at det løser problemet.

Ja det håber jeg godt nok også.

>Du må da meget gerne smide en enkelt linie her når
>du ved noget.

Du kan tro jeg skal orientere dig.

>Så får du sansynligvis også en frisk kopi af PowerDVD.
>Den fulgte ihvertfald med til de 2 DVD drev som jeg har
>købt.

Jamen det bliver spændende at se.

>Held og lykke med det nye drev.

Jeg takker. Også for din hjælp, samt hyggelig skriveri.

>mvh Per

mvh Erik.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 14:41

>Desværre så aner jeg det ikke. Hos mig har PowerDVD
>altid virket perfekt og jeg er aldrig stødt på den fejl de
>nævner.

Øv

>Præcis hvad gør du når fejlen opstår ?

Enten når jeg sætter DVD skiven i, eller når jeg forsøger at starte op
"inde fra" PowerDVD.

>mvh Per

mvh Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-03-03 15:36

Billederne -2stk.- er på vej til dig Per på dk.binaer.

mvh Erik.