MS Windows
briani 27239
Boot-fejl
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-03-03 18:40

Hej,

Min mors hjemmecomputer er gået helt amok (påstår hun telefonisk). Den siger
i boot-fasen noget med:

Pxee52 no ip address rec from DHCP or bootp
Exiting LANDesk service agent
Unable to boot from hard disk
Unable to boot from osv.

Det skete angiveligt efter af Pauseskærmen var frosset, hvorefter computeren
blev slukket og forsøgt tændt igen.

Det er en halvgammel Fujitsu med Win 95.

Hvad er der mon galt med sådan en fætter?

P.s. Min lillesøster havde gemt en stil lokalt på den, som hun meget gerne
vil have igen...

På forhånd tak!

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Snuden

Dato : 04-03-03 18:49

On Tue, 4 Mar 2003 18:39:45 +0100, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad er der mon galt med sådan en fætter?
>
>P.s. Min lillesøster havde gemt en stil lokalt på den, som hun meget gerne

Lyder umiddelbart som en død harddisk - hvis PC'en prøver at boote fra
netkort først uden at der ellers er blevet pillet kan den ikke finde
harddisken under opstart. Surt :/

--
Snuden

Fra : Thomas

Dato : 04-03-03 18:58

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siger
> i boot-fasen noget med:
>
> Pxee52 no ip address rec from DHCP or bootp

hmmm...først prøver den at boote via netværk... Uden resultat.
Derefter prøver den fra Primær harddisk... Uden rsultat..
Derefter andre drev...

ergo tyder det på at enten er bootsektoren på hendes primære drev..den hvor
win95 er installere, røget sig en tur.. enten ved alm. windows fuckup elller
virus, eller også er kablet til til harddisken røget sig en tur... Eller
også kan harddiske været afgået ved døden.

Såfrem der er en stil der skal gemmes eller lign, vil jeg anbefale at i
booter maskinen op på en dos diskette/boot-disk.
således at du i dos kan kopiere det dokument der er tale om over på en
diskette.
Derefter bør du fortælle din søster at man altid laver en backup af sine
vigitge dokumenter på disketter eller brænder en cd-rom ( venligt
ment )
og så kan du boote maskinen på din window 95 boot/installations diskette.
Den loader cd-rom drivers således at win95 kan installere fra Cd-rommen,
Installere nu win95 oven i den gamle og se om det virker.

Kan i slet ikke komme i kontakt med harddiske kan i lige checke om BIOS
overhoved kan finde den .
Kan den ikke det chekes biosindstillinger og alle kabler checkes for at se
om de sidder rigtigt.
er alle disse ting iorden er der meget der taler for at disken er afgået ved
døden.

Venligst

Thomas

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-03-03 20:05

> Min mors hjemmecomputer er gået helt amok (påstår hun telefonisk). Den
siger
> i boot-fasen noget med:

Det er løst nu. Det viste sig at det bare var netværkskablet der var røget
ud... Kvinder!

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.