Bug i IE5?
Fra : Niels Skovmand

Dato : 14-03-01 15:03

Hej..

Jeg er ved at designe en hjemmeside, men er stødt på et møg irriterende
problem.

Når jeg i en tekstblok (<P>), med flg. CSS-kode...

P {
font-family: Verdana;
font-size: 11px;
line-height: 150%;}

.... laver et hyperlink, kommer linjen under linket til at se helt forkert
ud, den står nærmest oppe i teksten, hvilket ser meget dårligt ud. Dette
sker kun i afsnit, hvor line-height er 150%.

Er der nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Niels Skovmand

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 15:16

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> wrote
> ... laver et hyperlink, kommer linjen under linket til at se helt forkert
> ud, den står nærmest oppe i teksten, hvilket ser meget dårligt ud. Dette
> sker kun i afsnit, hvor line-height er 150%.

Det har sikkert ingen relevans. Men så vidt jeg husker tolker IE5 ikke
line-height som standarden foreskriver når man bruger procent...

Istedet for at basere procentsatsen på fontstørrelsen, baserer IE5 det på
den normale liniebredde...

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-03-01 15:08

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> writes:

> Er der nogen der kan hjælpe?

Prøv

line-height: 1.5;

i stedet for. Det giver dog problemer i MSIE3, der tolker 1.5 som
pixels i stedet for 1.5 gange font-size.

Et alternativ er at du også angiver line-height for a.

Fra : Niels Skovmand

Dato : 14-03-01 16:22

Det hjalp på stedet. Tak for tippet!