MS Windows
briani 27239
De grå hår er ved at få overtaget!
Fra : Jens

Dato : 04-03-03 12:38

Hej NG
Er der nogen der kender til et program der kan gå ind og se hvilke
programmer der bruger en bestemt fil. Problemet er at jeg skal have omdøbt
en fil, men Win XP Pro fortæller at filen er i brug og derfor ikke kan
omdøbes. og det er lige meget om jeg genstarter eller slukker computeren den
er i brug igen når windows kører igen. Det er ikke en systemfil jeg skal
have omdøbt.

Venlig Hilsen

Jens Chr.

Fra : JSM

Dato : 04-03-03 12:59

"Jens" <Wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> er i brug igen når windows kører igen. Det er ikke en systemfil jeg skal

Kan du ikke bare lave en kopi af filen og så omdøbe den ?
mvh
Jesper

Fra : Jens

Dato : 04-03-03 13:30

> Kan du ikke bare lave en kopi af filen og så omdøbe den ?
> mvh
> Jesper

Nej det har jeg prøvet, men kopien er også brug.

Hilsen

Jens Chr.

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-03-03 13:38

"Jens" <Wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> Nej det har jeg prøvet, men kopien er også brug.

Er det en AVI fil ?
Har selv haft problemet 2 DivX film som
indeholdt fejl - de kunne ikke slettes/ombøbes.
Så på et tidspunkt et fix til det, men kan ikke
huske hvor.
Hvis ikke det er en AVI fil, så ignorer
ovenstående
--
Peter J

Fra : Jens

Dato : 04-03-03 13:46

> [...]
> Har selv haft problemet 2 DivX film som
> indeholdt fejl - de kunne ikke slettes/ombøbes.
> Så på et tidspunkt et fix til det, men kan ikke

Tak for hjælpen, programmet hedder divfix hvis du en gang skulle komme til
at bruge det igen.

Jens Chr.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-03-03 14:43

Jens wrote:

> Tak for hjælpen, programmet hedder divfix hvis du
> en gang skulle komme til at bruge det igen.

Virkede det og hvordan gjorde du?
- Jeg har nemlig et lille musikvideo i AVI format,
som ikke vil flyttes eller noget og DivFix virkede
ikke.

Jeg prøvede at "rebuilde index", "strippe index" og
"check for errors" i denne rækkefølge.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-03-03 14:48

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> - Jeg har nemlig et lille musikvideo i AVI format,
> som ikke vil flyttes eller noget og DivFix virkede
> ikke.

Der er noget her:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1038029119
--
Peter J

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-03 12:23

Peter Jensen wrote:

> Der er noget her:
> http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1038029119

Det virkede, mange tak.

Fra : Stig

Dato : 04-03-03 13:48

har du prøvet i fejlsikret tilstand
Stig

Fra : Jens

Dato : 04-03-03 13:54

"Stig" <most@c.dk> wrote in message
> har du prøvet i fejlsikret tilstand
> Stig

Ja det prøvede jeg også, men det hjalp ikke.

Fra : CRK Eg

Dato : 04-03-03 17:04

Jens wrote:

> "Stig" <most@c.dk> wrote in message
>
> Ja det prøvede jeg også, men det hjalp ikke.

Af radikale løsningsmetoder kan nævnes at smide harddisken over i en
anden computer, eller (hvis disken kører med FAT32) boote en Linux a'la
Knoppix (Distribution der kan bootes og afvikles udelukkende fra en
cd)op, og mounte windows-partitionen. I begge tilfældes (I hvert fald
det sidste) burde man kunne slette/omdøbe filen.

/Eg

Fra : Pico

Dato : 04-03-03 17:39

CRK Eg wrote:

> [...]
> en cd)op, og mounte windows-partitionen. I begge tilfældes (I hvert
> fald det sidste) burde man kunne slette/omdøbe filen.

Det kan godt være du har prøvet det, men hvad med at starte i en DOS promt,
navigere til mappe og så omdøbe "svinet". Så kan den da ikke være i brug

Ib Pico
Ib@newmail.dk
http://home20.inet.tele.dk/pico/

Fra : Leo.E

Dato : 04-03-03 21:57

"Jens" <Wont@tell.you> wrote in message news:<3e64a1ef$0$174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> "Stig" <most@c.dk> wrote in message
>
> Ja det prøvede jeg også, men det hjalp ikke.

Hvad hedder filen og hvor ligger den?
Hilsen: Leo

Fra : Allig8or

Dato : 04-03-03 18:17

> [...]
>
> Venlig Hilsen
>
> Jens Chr.
>
> Total Commander,kan normalt klare den slags,
forhenværnde Win Commander......
www.wincommander.com

--
Allig8or