MS Windows
briani 27239
jeg kan ikke se scci cdrom/win98 install
Fra : uf3066@hotmail.com

Dato : 03-03-03 11:03

Problemet er,at min plextor sccsi cd ikke kan ses ved win98e install.hvor
opstart diskette bruges.så kommer følg.besked device driver ikke fundet til
MSCDEX.
Jeg ved godt, at man kan gå i bios og sætte første boot fra diskette til
cdrom boot og herefter sætte IDE cdrom til sccsi cd,men dette kan ikke gøres
på dette bundkort (Asus)her er kun IDE cd.Der står at 2 boot kan sættes til
sccsi.men her er det HD der menes,hvorfor kan opstart diskette ikke se sccsi
cdrom drev,den har jo sccsi driver på?Og hvordan får man så install 98 når
cdrom drev ikke kan findes.Kan der lægges sccsi driver ekstra ind på start
diskette og hvordan gøres dette så meget nørd er jeg ikke- idet hele taget
er der somregel problemer med sccsi.det korte og lange er hvordan får jeg
install 98??Kan nogen hjælpe mig, eventuelt ved,at sende/maile en start
diskette til mig.

mvh. jørgen.andersen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-03 20:37

In dk.edb.system.ms-windows, uf3066@hotmail.com <uf3066@hotmail.com>
says...
> på dette bundkort (Asus)her er kun IDE cd.Der står at 2 boot kan sættes til
> sccsi.men her er det HD der menes,hvorfor kan opstart diskette ikke se sccsi

SCSI (som det staves) er ligeglad med HDD og CD. De bliver behandlet ens
i bootsituationer. Sæt controlleren til at boote fra det SCSI-ID som
CD'en sidder på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen