MS Windows
briani 27239
NTLDR.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 03-03-03 09:32

Hej.

Min WIN-XT startede op igår med meldingen:

NTLDR is missing.

Jeg kørte herefter en chkdsk /p, og da det ikke hjalp, kørte jeg
chkdsk /r, men med samme resultat.

Hvad mon der kan være galt, og hvad mon jeg kan gøre ?.

vh, Erik.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-03-03 10:32

Erik Jakobsen wrote:
> NTLDR is missing.
>
> Jeg kørte herefter en chkdsk /p, og da det ikke hjalp, kørte jeg
> chkdsk /r, men med samme resultat.
>
> Hvad mon der kan være galt, og hvad mon jeg kan gøre ?.

Læs her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314057

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 03-03-03 11:04

>Læs her:
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314057

Hej og tak for URL'en. Jeg har printet den ud, men kan ikke komme til
at gøre det, der står i artiklen, da XP ER installeret

Erik.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-03-03 11:23

Erik Jakobsen wrote:
> Hej og tak for URL'en. Jeg har printet den ud, men
> kan ikke komme til at gøre det, der står i artiklen,
> da XP ER installeret

Jo du kan, du skal bare boote op på en bootdisk fra
Windows 98. Jeg kan sende dig filerne hvis det er.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-03-03 11:27

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jo du kan, du skal bare boote op på en bootdisk fra
> Windows 98. Jeg kan sende dig filerne hvis det er.

Den ligger her:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/win98dk_bootdisk.exe

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 03-03-03 14:07

On Mon, 3 Mar 2003 11:26:47 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Den ligger her:
>http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/win98dk_bootdisk.exe

Den er hentet, og der er ikke sys.com og attrib på disketten.

vh, Erik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-03-03 14:12

Erik Jakobsen wrote:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/xpstuff/win98dk_bootdisk.exe

> Den er hentet, og der er ikke sys.com og attrib på disketten.

Kig i EBD.CAB

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-03-03 11:44

On Mon, 03 Mar 2003 09:31:53 +0100, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk>
wrote:

> [...]
>chkdsk /r, men med samme resultat.
>
>Hvad mon der kan være galt, og hvad mon jeg kan gøre ?.

Prøv at køre kommandoen bootfix fra winXP cden
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 03-03-03 14:12

>Prøv at køre kommandoen bootfix fra winXP cden

Hej. Den hedder fixboot

Men bortset fra det, så hjalp det heller ikke

vh, Erik.