MS Windows
briani 27239
Dos Spil og lyd i XP
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 02-03-03 18:29

Hejsa
Jeg har lige fået bærbar m/ XP
Jeg har en del gamle dos spil som ikke virker, nogle virker - dog uden nogen
lyd.
Jeg vil være taknemlig for nogle gennerelle tips.
Jeg kan ikke umiddelbart se at man skulle kunne køre noget i ms-dos tilstand
som i Win98, men det er vel egentlig hele ideen i XP.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 18:37

"Henrik Fomsgaard" <hfalf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilstand
> som i Win98, men det er vel egentlig hele ideen i XP.

Jeg mener at kunne huske noget med at man kan høre klikke på den fil der
eksekverer programmet/spillet (f.eks. *.exe) og vælge egenskaber, der er
vist nok et faneblad hvor du kan sætte programmet til at køre i
kompatibilitets tilstand med tidligere OS.

John H.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-03-03 19:02

John H. 's insignificant opinion was stated in:
3e624155$0$169$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> der er vist nok et faneblad hvor du kan sætte programmet til at køre i
> kompatibilitets tilstand med tidligere OS.

Det er korrekt, men hvis lydkortet ikke har legacy drivere til dos, så er
det ligefedt.
Ang lyd så check producentens side for andre drivere, og prøv at køre/læse
kombatibilitets guiden i xp.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-03-03 16:01

http://ntvdm.cjb.net/ er måske en mulighed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 03-03-03 22:16

> http://ntvdm.cjb.net/ er måske en mulighed.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Tusind tak for linket - Det meste af det virker rigtig godt med VDM Sound -
Nogle ting som virkede før får faktisk også bedre lydkvalitet, da man her
kan vælge bedre Lydkort indstillinger.

MVH
Henrik