MS Windows
briani 27239
Jeg kan ikke sende...
Fra : Rune Thougaard

Dato : 02-03-03 11:56

Jeg ved ikke hvad der er galt men jeg kan ikke sende nogle ting til andre..!
F.eks hvis jeg sender noget via MSN 5.0 , mIRC kan er det lige som jeg ikke
kan få forbindelse...!!
Jeg kan heller ikke lave en counter-strike server da folk ikke kan finde mig
server (IP adresse)
Jeg kan ikke lave FTP server da jeg lige som ikke kan få lov til at
sende..!!

MEN MEN...

Jeg havde en ven på besøg her den anden dag og han havde sin PC med... Han
kunne godt lave en counter-strike server..!!

så det beviser at der er noget galt med min PC... jeg tror det har noget med
min opsætning at gøre men ved ikke..?

HJÆLP MIG...!!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-03-03 12:02

Det kunne tyde på du har en firewall installeret, som lukker for trafikken.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Rune Thougaard

Dato : 02-03-03 12:21

> Det kunne tyde på du har en firewall installeret, som lukker for
trafikken.

men det kan da ikke være WinXP's fierwall vel..??
men da jeg havde en ven her hjemme kunne han godt så jeg tror det har noget
med WinXP opsætningen... Det er sikkert bare sådan en fluge ben der er sat
forkert..!!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-03-03 12:39

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev:

> men det kan da ikke være WinXP's fierwall vel..?

Har du slået den til? Hvis det er tilfældet så slå den fra og se om det
hjælper. Hvis det gør så lad være med at bruge firewallen det tjener
alligevel ikke noget dybere formål.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rune Thougaard

Dato : 02-03-03 13:31

> Har du slået den til? Hvis det er tilfældet så slå den fra og se om det
> hjælper. Hvis det gør så lad være med at bruge firewallen det tjener
> alligevel ikke noget dybere formål.
>
> --
Hvordan slår jeg den fra eller hvor finde jeg det..??

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 02-03-03 13:50

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan slår jeg den fra eller hvor finde jeg det..??

RTFM

En ofte overset tast af Windowsbrugere er 'F1' - den starter hjælpefilen...

Det er under avancerede egenskaber for din LAN-forbindelse du kan finde
ud af om firewallen er slået til.

/MJC

Fra : Rune Thougaard

Dato : 02-03-03 14:01

ok mi fierwall er ikke slet til og jeg kan stadig ikke sende noget..? hvad
kan det være galt.??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-03-03 15:14

> RTFM

Nåeh ja...?!?

> En ofte overset tast af Windowsbrugere er 'F1' - den starter
hjælpefilen...

Tak mand! Genni' genvej =)

Fra : Leony

Dato : 03-03-03 10:17

> [...]
> finde mig server (IP adresse)
> Jeg kan ikke lave FTP server da jeg lige som ikke kan få lov til at

Har du åbnet for de rigtige porte i din router (hvis du bruger sådan
en).

> Jeg havde en ven på besøg her den anden dag og han havde sin PC
> med... Han kunne godt lave en counter-strike server..!!

Brugte han din internetforbindelse til serveren?

> så det beviser at der er noget galt med min PC... jeg tror det har
> noget med min opsætning at gøre men ved ikke..?

Kan din ven ikke hjælpe dig med opsætningen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Rune Thougaard

Dato : 03-03-03 11:20

> [...]
> en).

> Brugte han din internetforbindelse til serveren?

> Kan din ven ikke hjælpe dig med opsætningen.

hvis jeg skal åbne for den rigtige port på min router hvad for en port skal
det så være..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-03-03 13:47

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev:

> hvis jeg skal åbne for den rigtige port på min router hvad for en
> port skal det så være..?

For FTP er den normale port port 21.

Der kommer vist i øvrigt mange af den slags spørgsmål over i
dk.edb.netvaerk så måske var det værd at prøve der, hvis du ikke får
brugbare svar her.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : XoDeus

Dato : 25-03-03 08:54

>hvis jeg skal åbne for den rigtige port på min router hvad for en port skal
>det så være..??
Det kan være rigitg mange porte. Jeg vil anbefale at du NAT'ter dig
gennem routeren, alt afhængenig af hvilken router det er. Fx.
SpeedStream 2601 Finder du i indstillingerne HOSTMAPPING/NAT og sender
den videre til din IP. På en Cisco 677 skal du ikke gøre noget men giv
din PC en fast IP der har samme IP range som resten af netværket og
ender med taller efter routeren dvs hvis din IP range er
10.0.0.1-10.0.0.255 og din router er 10.0.0.1 så skal din PC have en
fast IP der hedder 10.0.0.2.
Ellers et godt sted at finde svar på netværksproblemer er:
dk.edb.netvaerk eller http://www.dsl-faq.dk/

//XoDeus