MS Windows
briani 27239
XP semicrash
Fra : Kasper Ø.

Dato : 01-03-03 22:57

Jeg har ikke længere adm adgang og mangler derfor ikoner i start menuen og i
programmer.
Jeg har kun én kun bruger som er adm! Lige pludselig gik et program koldt og
så var jeg "koblet" af, har prøvet at genstarte og switch user!!

Kasper

Fra : Jesper_KA

Dato : 02-03-03 03:00

"Kasper Ø." <bil@jagt.dk> wrote in message
> [...]
og
> så var jeg "koblet" af, har prøvet at genstarte og switch user!!

Forfra ...

Hvilket Windows system ?
Hvad skete der ?
Er det en User/Guest konto du har adgang via nu ?

Når du siger du kun har en bruger der er adm .. som er administrator
går jeg ud fra er det så Administrator kontoen du hentyder til eller
en konto som du har givet administrator rettigheder ?

Info .. info .. info ...?

Regards

Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-03-03 11:34

> Hvilket Windows system ?
XP

> Hvad skete der ?
Et program lavede ulovlig handling, den blev lidt "tung" og jeg genstartede,
nu kan jeg f.eks. ikke køre liveupdata på Norton A.V. desuden har jeg heller
ikke link til Windows updata i startmenuen, det er som om jeg er på en anden
konto, for nævnte findes stadigvæk i "All users"

> Er det en User/Guest konto du har adgang via nu ?
Har kun den ene som har adm adgang

> går jeg ud fra er det så Administrator kontoen du hentyder til eller
> en konto som du har givet administrator rettigheder ?
Yes

Alt i alt virker det som om det bruger en forkert konto, og alligevel ikke -
har stadig samme ID/logon.

Kasper

Fra : Jesper_KA

Dato : 02-03-03 12:29

> [...]
> Har kun den ene som har adm adgang

> Yes
>
> Alt i alt virker det som om det bruger en forkert konto, og alligevel

Det lyder som regulær Windows fejl .. men prøv evt. med "files and settings
transfer wizard" at lave en backup af din konto og log derefter på
Administrator
kontoen ( jeg har forstået der derhen at du har oprettet en ny bruger på
maskinen
og givet denne administrator rettigheder og derfor har du stadigt
Administrator
kontoen at falde tilbage på ) slet din bruger konto og opret den igen.
Herefter
kan du så importere de settings og filer der var knyttet til din gamle
bruger konto
igen via samme wizard.

... smut evt en tur forbi documents and settings og se om der skulle være
noget
usædvanligt at se ved din nuværende konto .. måske den er blevet replikeret
så der nu er en c:\documents and settings\*brugernavn* og en
c:\documents and settings\*brugernavn.000* det har jeg set før men dog kun
når
maskinen har været logget på et domæne.

.... tjek også om din konto har skiftet status eller rettere om den måske er
blevet
"member of" en anden indbygget konto type end administrator .. ikke fordi
jeg
det er tilfældet da det ikke burde kunne ske ..

.... At norton opfører sig underligt kommer ikke bag på mig da det er en 3.
part
software der kan kræve en reinstallation efter en crash men at linket til
win update
er forsvundet lyder straks mere underligt da det må betyde at "noget" er
sket med
din brugerkonto du kan dog altid komme til win update via IE menuen Tools.

... har du bemærket andre ændringer ved din konto efter det her ?

Regards