MS Windows
briani 27239
Fejlmed.
Fra : Steen Nissen

Dato : 01-03-03 22:34

Under opstart får jeg en fejlmeddelelse :

No drive attached to Fast Trak controller, The BIOS is not installed.

Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.

/Steen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 22:46

"Steen Nissen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Under opstart får jeg en fejlmeddelelse :
>
> No drive attached to Fast Trak controller, The BIOS is not installed.
>
> Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.
>
> /Steen

Det lyder som om, du har fået et bundkort med raidcontroller. Når der så
ikke sidder nogen drev på denne controller, meddeler den det med en
meddelelse i stil med ovenstående. Når der ikke er nogen drev på, er det
heller ikke nødvendigt, at den særlige bios indlæses. Står der under
opstarten ikke noget med, at du f.eks. kan trykke på CTRL+F for at komme i
raid bios?
Der kan man konfigurere den til, hvilken slags raid den evt. skal køre.
Hvis ikke du vil/skal bruge nogen af raidportene, plejer der gerne at være
et sted i den almindelige bios, hvor du kan deaktivere hele raiddelen. Så
leder den ikke efter drev på raid portene og kommer så heller ikke med en
fejlmeddelelse.

Kurt

Fra : Steen Nissen

Dato : 01-03-03 23:20

> [...]
> leder den ikke efter drev på raid portene og kommer så heller ikke med en

Hej Kurt !

Du havde fuldstændig ret, har rettet det i bios og meddelelsen er
forsvundet.

Tak for hjælpen

/Steen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-03-03 01:21

> [...]
>

> Hej Kurt !
>
> Du havde fuldstændig ret, har rettet det i bios og meddelelsen er

Velbekomme

Kurt