MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
format c:
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 01-03-03 18:53

Hej

Jeg er så heldig at jeg har en Windows XP P´ro installation der er gået i
ged. Den bliver ved med at genstarte ,men uden held.

jeg har nu lavet en MS-DOS startdisk, men hvordan er det man kører en format
c: ?

Klaus Egebjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 19:24

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har nu lavet en MS-DOS startdisk, men hvordan er det man kører en
format
> c: ?

Det kan du gøre direkte fra cd.en. Du skal nok en tur i bios og sætte den
til at boote fra cd som nr. 1. I med win xp cd.en. Når den kommer frem til,
hvor du skal til at installere, vil du se et punkt, hvor du har mulighed for
at formatere først.

Kurt

Fra : Mik

Dato : 01-03-03 19:28

> [...]
> ged. Den bliver ved med at genstarte ,men uden held.
>
> jeg har nu lavet en MS-DOS startdisk, men hvordan er det man kører en

Boot på din XP cd under installationen kan du formattere enten med fat32
/Ntfs. (du skal dog sætte i bios hvad den skal boote på først f.eks CDROM /
FLOPPY / HDD)
Men ellers skal du når den er bootet på din startdisk bare skrive format c:

Mik

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-03-03 20:02

> Men ellers skal du når den er bootet på din startdisk bare skrive format
c:

Det vil nok ikke hjælpe meget, da bootdiske oprettet i windows xp er
"blanke", ment på den måde at de blot bliver mulige at boote fra.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Mik

Dato : 01-03-03 22:35

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e610499$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-03-03 02:17

> Den kunne jo være lavet i win98, der står jo intet om den er lavet i XP

Korrekt, men hvorfor skulle Klaus så spørge om hvordan man udførte "format
c:" ?