MS Windows
briani 27239
Windows XP og Mplayer2 som default player ~
Fra : Per N

Dato : 01-03-03 18:42

Hej

Kan man få Windows XP til at bruge den gamle
Mplayer2 istedet for den nyere Mediaplayer der
eller popper op som standard ?

Jeg har prøvet med Shift + højreklik + "Åben med",
men næste gang er den gal igen.
XP vil ikke gemme indstillingen.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Per

Fra : Madsen

Dato : 01-03-03 18:44

Per N skrev:

> Jeg har prøvet med Shift + højreklik + "Åben med",
> men næste gang er den gal igen.
> XP vil ikke gemme indstillingen.

Og du har husket fluebenet i 'Brug altid...' ?

Madsen.

Fra : Per N

Dato : 01-03-03 20:19

On Sat, 01 Mar 2003 18:44:01 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Og du har husket fluebenet i 'Brug altid...' ?

Ja, det er derfor jeg synes det er lidt mystisk
at det ikke virker. På min gamle Windows 98
maskine virker det fint.

mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-03 22:05

Per N <nospam@invalid.mail.dk> skrev :

>Ja, det er derfor jeg synes det er lidt mystisk
>at det ikke virker. På min gamle Windows 98
>maskine virker det fint.

Ellers gå i kontrolpanel => mappeindstillinger => filtyper og ret
det for de ønskede filtyper.

Fra : Per N

Dato : 01-03-03 22:14

On Sat, 01 Mar 2003 22:04:53 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Ellers gå i kontrolpanel => mappeindstillinger => filtyper og ret
>det for de ønskede filtyper.

Kan man få en smule instrukser i hvordan det gøres ?

Den skulle gerne åbne MPG og AVI filer med Mplayer2

På forhånd tak

Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-03 22:20

Per N <nospam@invalid.mail.dk> skrev :

>Kan man få en smule instrukser i hvordan det gøres ?

Find filtypen, der står hvilket program, der nu bruges, klik så
på change/skift og find programmet du ønsker skal bruges,

Fra : Madsen

Dato : 01-03-03 20:39

Per N skrev:

> Ja, det er derfor jeg synes det er lidt mystisk
> at det ikke virker. På min gamle Windows 98
> maskine virker det fint.

Virker også fint her på min WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 02-03-03 10:28

Per N skrev blandt andet:

> [...]
> Mplayer2 istedet for den nyere Mediaplayer der
> eller popper op som standard ?
>
> Jeg har prøvet med Shift + højreklik + "Åben med",

Du kan prøve at fjerne diverse markeringer under Indstillinger>Filtyper i
den nye Mediaplayer og derefter åbne den "gamle" Mplayer og markere de
filtyper du ønsker den skal være associeret med.
Det burde virke....

--
vh
Ole C

Fra : Per N

Dato : 02-03-03 12:40

On Sun, 2 Mar 2003 10:27:49 +0100, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>den nye Mediaplayer og derefter åbne den "gamle" Mplayer og markere de
>filtyper du ønsker den skal være associeret med.

Så lykkedes det endelig.

Tusind tak for hjælpen

mvh Per