MS Windows
briani 27239
Grå skærm ved videostreaming - WMP8
Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 00:33

Hej!

Når jeg vil se en streamet video f.eks. her:
http://www.tv2regionerne.dk/

Så får jeg bare en grå skærm, lyden er OK.

De steder hvor jeg kan få lov til at højreklikke og gemme videostumpen på min
HD, så kan jeg godt se videoen efterfølgende hvis jeg afspiller den fra HD'en.
Så det kan vel ikke være et codec problem, eller?

Jeg bruger Windows XP og Mediaplayer 8.00.00.4487

Nogen der har et bud på hvordan jeg kan løse dette problem?
--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 06:15

> Når jeg vil se en streamet video f.eks. her:
> http://www.tv2regionerne.dk/
>
> Så får jeg bare en grå skærm, lyden er OK.

Hvis jeg f.eks. klikker på et video link på ovenstående side og derefter
højreklikker på det grå skærmbillede hvor lyden som sagt kan høres, og vælger
gem som så får jeg en lille *.asf fil f.eks. video[1].asx som indeholder link
til den streamede video.

Hvis jeg åbner denne med med notepad ser indholdet f.eks. sådan ud:

<ASX VERSION="3.0">
<TITLE>TV 2/Regionernes NetTV</TITLE>
<ENTRY>
<TITLE>Frederikssund Sygehus førende i rygerlunger</TITLE>
<AUTHOR>TV 2/Lorry</AUTHOR>
<COPYRIGHT>
(C) TV 2/Lorry, 2003
</COPYRIGHT>
<STARTTIME VALUE="00:52" />
<DURATION VALUE="00:02:30" />
<REF HREF="mms://129.142.7.15/lorry/28/030228fr.asf" />
</ENTRY>
</ASX>

Jeg starter Mediaplayeren op og vælger file=>open URL og kopiere
'mms://129.142.7.15/lorry/28/030228fr.asf' ind. Så kan jeg sagtens se streamen
og høre lyden.

Hvorfor virker det ikke i IE 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920 ? Er det java
relateret? Skyldes det noget jeg har skået fra i Browseren? Eller hvad pokker
kan det være. Håber virkelig nogen kan og har tid til at hjælpe.

Jeg har prøvet at downloade og installere Mediaplayer 8.0 codec pakken fra
Microsoft + geninstallere MS java build 3809. Dette løste ikke problemet.

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-03 11:29

Hej!

Stefan wrote:

> Hvorfor virker det ikke i IE 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920 ? Er det java
> relateret? Skyldes det noget jeg har skået fra i Browseren? Eller hvad pokker
> kan det være. Håber virkelig nogen kan og har tid til at hjælpe.

På min IE 6.0.2800.1106 virker siden perfekt og jeg får billede+lyd i det lille
vindue på siden. Jeg kører Windows 2000 m. alle tilgængelige opdateringer via
'Windows update'.

Men jeg ved ikke, hvorfor det ikke virker for dig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 12:16

> [...]
lille
> vindue på siden. Jeg kører Windows 2000 m. alle tilgængelige opdateringer via

OK, så har jeg fået bekræftet at det er på mit system der er noget galt og ikke
på hjemmesiden, tak for det.

Min Windows XP er ligeledes fuldt opdateret.
--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-03 12:30

Hej!

Stefan wrote:

> OK, så har jeg fået bekræftet at det er på mit system der er noget galt
> og ikke på hjemmesiden, tak for det.

No problemo. Nu kører du vel ikke noget Zone Alarm / WebWasher e.lign. som laver
rav i din web-trafik vel? Jeg kører ZA (firewall software), men har slået dens
Ad-blocking m.m. fra da det simpelthen gør surfing umuligt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 13:02

> No problemo. Nu kører du vel ikke noget Zone Alarm / WebWasher e.lign. som
laver
> rav i din web-trafik vel?

Jeg bruger Sygate Personal Firewall, og jeg har prøvet at slå den fra + mit
F-Secure antivirus og hvad jeg ellers har kørende af småskrammel i taskbaren,
men det afhjalp ikke problemet.

Jeg har installeret Nimo Codec pack 50Build9Beta1 hvor jeg bla. har valgt nogle
forskellige directx filtre, det kan være at det er noget der, der skaber
problemet. Jeg har ikke installeret noget af det som man på hjemmesiden advarer
om konflikter.

Jeg har før haft mange problemer med Nimos Codec pakker, også selv om jeg valgte
standard installation. Tror jeg i fremtiden vil holde mig fra Nimo Codec Pack

Nu vil jeg prøve at afinstallere denne codec pakke og fjerne alle resterne af
den så godt jeg kan og se om det har nogen effekt.

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 13:17

Har ikke fjernet Codec pakken endnu. Prøvede lige at oprette en ny bruger og
derfra virker videostreaming fint. hmm

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-03 13:20

Hej!

Stefan wrote:

> Jeg har før haft mange problemer med Nimos Codec pakker, også selv om jeg valgte
> standard installation. Tror jeg i fremtiden vil holde mig fra Nimo Codec Pack

Nimo er også en ordentlig bunke l... efter min mening. Det er langt bedre kun at
hente de codecs man har brug for. Jeg har også brugt Nimo, men er gået væk fra
det igen.

> Har ikke fjernet Codec pakken endnu. Prøvede lige at oprette en ny bruger
> og derfra virker videostreaming fint. hmm

Se det er jo spøjst. Det må være en personlig indstilling e.lign. du har lavet
som laver problemet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Stefan

Dato : 01-03-03 13:44

> Nimo er også en ordentlig bunke l... efter min mening. Det er langt bedre kun
at
> hente de codecs man har brug for.

Det er faktiskt også min holdning, men jeg kan aldrig få AC3 til at virke. Video
og lyd er ude af sync, eller også er lyden langsom, alt efter hvilket AC3 codec
jeg prøver. Tror snart jeg har prøvet dem alle. Når jeg bruger Nimo så funker
video med AC3 perfekt.

At installere de Codec jeg har brug for enkeltvis, og så kun bruge AC3 fra Nimo
fungerer heller ikke for mig.

> Se det er jo spøjst. Det må være en personlig indstilling e.lign. du har lavet
> som laver problemet...

Ja men hvad? Har uden held prøvet at sætte alle browser indstillinger til
default uden held.

Nu har jeg kæmpet med det i lang tid. Må nok hellere holde en pause inden jeg
bliver vanvittig

Tak for din interesse.
--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Madsen

Dato : 01-03-03 15:26

Stefan skrev:

> Når jeg vil se en streamet video f.eks. her:
> http://www.tv2regionerne.dk/
>
> Så får jeg bare en grå skærm, lyden er OK.

Virker fint her på Win2000 og XP.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/regional_tv>

Jeg har ikke Nimo Codec Pack installeret, hvis den da eller har
noget med dette at gøre. Det ved jeg ikke om den har.

Madsen.

Fra : Stefan

Dato : 02-03-03 08:23

> Virker fint her på Win2000 og XP.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/regional_tv>
>
> Jeg har ikke Nimo Codec Pack installeret, hvis den da eller har
> noget med dette at gøre. Det ved jeg ikke om den har.

Det var bare sjovt at det virker fra en ny bruger jeg prøvede at oprette.

Nu har jeg afinstalleret Nimo og efterfølgende manuelt sikret mig at
tilbageblevne tredje parts codec *.ax og *.dll filer var afregistreret (via
regsvr32), det hjalp ikke på problemet.

Derefter prøvede jeg at installere WMP9, og det rettede op på hvad det end var
der skabte problemet. Nu håber jeg bare på at WMP9 ikke har intruduceret nye
problemer, men ind til nu ser det ud til at alt fungerer som det skal

Det irreterer mig bare at jeg ikke kunne lokalisere synderen.

Jeg har hentet de nyeste versioner af de tredje parts codec jeg har brug for og
installeret dem enkeltvis, og det fungerer godt bortset fra AC3 lyd som driller
mig ligegyldigt hvilket AC3 codec jeg bruger, så det lader til at jeg må klare
mig med dårlig fungerende AC3.

Nimo vil jeg ikke bruge mere for selv om det lykkedes mig at få alle
kombinationer af video/audio til at fungere perfekt med denne pakke, så skabte
nogle at de filtre som jeg var nød til at installere mindre problemer i spil,
disse problemer kan jeg konstatere at jeg ikke længere har.

Så alt i alt er jeg nu godt tilfreds.

--
Venlig hilsen
Stefan