MS Windows
briani 27239
kan ikke formater til fat 32
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-02-03 20:19

Hej NG.
Jeg har et problem, jeg har lige sat en ny harddisk til min pc (120GB). Jeg
har delt den op i to lige store dele C og D drev, og har install. windows xp
home på c drevet, når jeg så går ind i denne computer og højre klikker på D
drevet og formater så kan jeg kun få NTFS frem hvorfor det ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-03 20:38

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>home på c drevet, når jeg så går ind i denne computer og højre klikker på D
>drevet og formater så kan jeg kun få NTFS frem hvorfor det ?

Der er vidst et eller andet med at XP kun kan formatere op til 32
GB i fat 32, så det kan være nødvendigt at dele partition 2 i to.

Eller bruge Partition Magic, som er et købeprogram til ca. 800
kr.

Fra : Leo.E

Dato : 01-03-03 08:06

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message news:<teev5voeugmqieii9tqsinr64lcvs1b6j7@dtext.news.tele.dk>...

> [...]
> GB i fat 32, så det kan være nødvendigt at dele partition 2 i to.
>
> Eller bruge Partition Magic, som er et købeprogram til ca. 800

Hej
Hvad sker der når du klikker på c:drev? hvis du har en bootdiskette
til win98 kan du prøve derfra,for det er ren DOS den kører fra.
Hilsen: Leo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-03-03 17:48

> Hej
> Hvad sker der når du klikker på c:drev? hvis du har en bootdiskette
> til win98 kan du prøve derfra,for det er ren DOS den kører fra.
> Hilsen: Leo
Hej
Det hjalp tak for det

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk