MS Windows
briani 27239
sku og fanden !!!!!!
Fra : HL

Dato : 28-02-03 19:08

Hvordan sletter jeg en gammel NTFS partition???-jeg vil gerne installere en
win 98, men jeg kan ikke få min Bios til at se Harddisken

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-02-03 19:29

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sletter jeg en gammel NTFS partition???-jeg vil gerne installere
en
> win 98, men jeg kan ikke få min Bios til at se Harddisken

Uanset banderiet ændrer det ikke ved det faktum, at NTFS intet har at gøre
med, at din BIOS ikke kan se harddisken.
Først og fremmest skal BIOS'en kunne finde harddisken, ellers er der ikke
noget at gøre (har du prøvet "autodetect")
Kan din BIOS ikke finde harddisken er grunden at dit motherboard/bios er
tilpas gammel til ikke at kunne detektere den pga størrelsen, eller at du
har scsi harddisk
Hvis grunden er scsi - så fortvivl ikke, fdisk skal nok finde den. Og i
bios'en skal der stå "none" (altså ingen harddisk).
Hvis det skyldes at bios'en ikke kan se harddisken pga "forælding" skal du
bruge en "diskmanager" fra producenten af harddisken.
Hvis intet af dette er tilfældet må din harddisk være "stået af".
Når/hvis du kommer i kontakt med din harddisk skal du
a) Slette ntfs partitionen - delete non-dos partition - med fdisk.
b) Oprette ny partition
c) Formatere den nye partition (efter genstart af maskinen)

/Henning, Sydfyn.

Fra : HL

Dato : 28-02-03 19:41

> [...]
> b) Oprette ny partition
> c) Formatere den nye partition (efter genstart af maskinen)

OK, det er en gammel P200 , så mit bundkort er nok for gammelt til at kunne
"se" den 40G HD jeg vil formatere.

Tak for de hurtige og meget forståelige svar.

God weekend

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-02-03 20:09

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> OK, det er en gammel P200 , så mit bundkort er nok for gammelt til at
kunne
> "se" den 40G HD jeg vil formatere.
[snip]

Du kan være heldig, at der findes en BIOS opgradering, der kan gøre dit
motherboard i stand til at se harddisken. Det er før set på en P200
Ellers kan du (burde du kunne) finde en "Diskmanager" på harddisk
producentens
hjemmeside - et program der vil sætte dig i stand til at håndtere disken.

/Henning, Sydfyn.