MS Windows
briani 27239
Lokalnet mellem 2 comp.
Fra : MAndersen

Dato : 28-02-03 09:09

Jeg har på mit hjemmekontor en stationær med adsl. Ved siden af en bærbar
der er på samme forbindelse. En router imellem og trådløst til den bærbare.

Jeg vil gerne kunne hente filer på den stationære, og bruge den stationæres
adgang til printer og scanner.

Kan det lade sig gøre? Jeg har forsøgt med netværksteder, men synes ikke
rigtig det vil lykkes.

pfhtak
MAndersen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 28-02-03 10:22

MAndersen wrote:
> Jeg har på mit hjemmekontor en stationær med adsl. Ved siden
> af en bærbar der er på samme forbindelse. En router imellem og
> trådløst til den bærbare.

Ok..

> Jeg vil gerne kunne hente filer på den stationære, og bruge
> den stationæres adgang til printer og scanner.

Er maskinerne i samme "Arbejdsgruppe".?
Hvilket OS kører du med.?

> Kan det lade sig gøre? Jeg har forsøgt med netværksteder, men
> synes ikke rigtig det vil lykkes.

Nej de kan ikke se hinanden hvis de ikke er i samme
arbejdsgruppe, hvilket du ikke nævner..
Kom igen med lidt mere oplysninger så er jeg sikker
på at der mere hjælp at hente..

--
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -

Fra : MAndersen

Dato : 28-02-03 22:48

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej de kan ikke se hinanden hvis de ikke er i samme
> arbejdsgruppe, hvilket du ikke nævner..
> Kom igen med lidt mere oplysninger så er jeg sikker

Jeg kører XP på begge, Home på den stationære og prof. på den bærbare som i
øvrigt også har en mobiltelefonforbindelse jeg ikke har fået til at fungere
endnu.

Arbejdsgruppe? tror jeg nok jeg har oprette begge pc'ere i en gruppe jeg har
kaldt home.
Hey, nu virker det...næsten jeg kan få adgang fra den stationære til den
bærbare men ikke omvendt - jeg forsøger igen så kommer det sikkert til at
virke.

mvh MAndersen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-02-03 19:41

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stationæres
> adgang til printer og scanner.
>
> Kan det lade sig gøre? Jeg har forsøgt med netværksteder, men synes ikke

Hvilket OS kører du med ?
Hvis du kører 98/Me :
a) Hav windows cd'en i cd-drevet.
b) Højreklik på "Netværksteder" og vælg "Egenskaber"
c) Tryk på "knappen "Fil- og udskriftdeling"
d) Vælg ("flueben") deling af filer og printere, tryk "Ok" og igen..."Ok"
Windows installerer nu de nødvendige programmer fra cd'en.
d) Genstart computeren.

Dette skal gøres på begge maskiner, hvorefter du kan se dem begge under
"Netværksteder".
For at kunne læse hinandens filer skal du desuden dele printer og
filmapper/drev
Dette gøres ved at højreklikke på mappe/drev/printer væle "Egenskaber" og
fanebladet "Deling"
Herefter vælger du ("flueben") "Delt som". Du kan bare vælge det
standardnavn der kommer frem.
Men kan også vælge et navn der giver mening - for dig

Mon ikke det skulle gøre det

/Henning, Sydfyn.