MS Windows
briani 27239
Boot CD der kan læst NTFS
Fra : Nakskov

Dato : 28-02-03 08:05

Hej.

Er der muligt at lave en bootCD der kan læse NTFS.

Jag har prøvet at lave en "almindelig" bootCD med Nero, hvor man sætter en
bootdiskette i og bootCD'en laves så efter denne. Og det virkede OK.

Men den kan man desværre ikke bruge til NTFS

Hvad gør man, når man ikke vil rende rundt med sin XP cd ?

VH Henrik

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-02-03 08:19

Nakskov 's insignificant opinion was stated in:
3e5f09d6$0$16137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> virkede OK.
>
> Men den kan man desværre ikke bruge til NTFS
>
> Hvad gør man, når man ikke vil rende rundt med sin XP cd ?

Prøv denne:
http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/downloads/bootcd.html

Med de programmer der er med på den, er den dog vist næppe legal, men dem
kan du jo bare slette, og bruge de lovlige funktioner.. så har jeg vist mit
på det tørre :)

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-03 10:14

In dk.edb.system.ms-windows, Nakskov <post@byggecenterFJERN_DETTE.com>
says...
> Er der muligt at lave en bootCD der kan læse NTFS.

Nu er det jo ikke CD'en der læser NTFS men derimod NT/2000/XP. Håber du
kan følge mig.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Nakskov

Dato : 28-02-03 11:14

> Nu er det jo ikke CD'en der læser NTFS men derimod NT/2000/XP. Håber du
> kan følge mig.
Ja det er jeg klar over, men så mangler jeg en program der kan læse ntfs til
at lægge på en bootcd

Jeg har prøvet forslaget fra sune, men det er "lidt" underligt at bruge.
Jeg kan nemlig ikke se mir C: og D: drev men jeg kan se mit E: dren, som
hedder C: !?!

VH Henrik

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-02-03 12:53

In news:3e5f360a$0$16097$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, Nakskov typed:

> Jeg har prøvet forslaget fra sune, men det er "lidt" underligt at
> bruge. Jeg kan nemlig ikke se mir C: og D: drev men jeg kan se mit E:
> dren, som hedder C: !?!
>
> VH Henrik

Er du sikker på at de ikke bare har fået andre navne ? Uden at kende lige
netop denne bootcd, så har de det med at oprette ramdrev, som så "rykker"
lidt rundt på drev navnene..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Nakskov

Dato : 28-02-03 13:31

> Er du sikker på at de ikke bare har fået andre navne ? Uden at kende lige
> netop denne bootcd, så har de det med at oprette ramdrev, som så "rykker"
> lidt rundt på drev navnene..

Der er ingen D: og E: drev når jeg bootet op på cd'en,
selv om at der tildaglig både er C: , D: og E: ?

Jeg kan kun finde mit normale E: drev som kommer til at hedde C:

VH Henrik

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-03-03 00:01

Nakskov wrote:
> Er der muligt at lave en bootCD der kan læse NTFS.

Ja da. Din windowxp cd kan.
> [...]
> virkede OK.
> Hvad gør man, når man ikke vil rende rundt med sin XP cd ?

Nu bliver det dyrt.
I Privat Computer fra denne måned er der en artikel om hvordan man
kan lave en sådan cd. Godt nok forklarer de hvordan man laver en
Windowscd med SP1 lagt på, men mon ikke du kan få nogle hint om
hvordan dit problem skæres.

mvh
Henning