MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ligge windows xp i en mærke pc
Fra : Jørgen vorre

Dato : 28-02-03 06:28

Hej
jeg har være ved at prøve at ligge windows xp i en compaq (AMD 600mhz) men
hver gang den har langt det ind og skal starte på første gang går den ned.
Jeg kan godt starte den op i fejlsikker tilstand men ikke i nomael.
Jeg tror det har nået at gøre med cdrom drev, for det er ca. når de skal
køre under opstart at den går ned.
For få dage siden var der en oppe fra min arbejde der fortalte mig at han
lige havde være ude for det samme ,men den computer kunne heller ikke køre
windows 2000, det ved jeg så ikke om compaqen kan.
Er der nogen der kan hjælpe mig .
På forhånd TAK!!!!
Jørgen

Fra : Tokyo Square

Dato : 28-02-03 08:22

Ja, hvis du mistænker dit cdr drev, så skifter du det til et andet. Tjek
lige om din harddisk, RAM og grafikkort har fejl og fjern evt. gamle
hardwares, som er ikke kompatible med windows XP. Lav en clean installation,
altså bootes fra CDR drevet.

Held og lykke!

Mvh,
Toki

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-02-03 19:20

"Jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige havde være ude for det samme ,men den computer kunne heller ikke køre
> windows 2000, det ved jeg så ikke om compaqen kan.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at du kan få dine penge tilbage hvis
ikke
XP'en virker....XP kan jo ikke køre på alle maskiner.
Men det kan Compaq sikkert fortælle om, min Pressario 7950 (Athlon650) kan
ikke.

/Henning, Sydfyn.